OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSSOL + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU
Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?
Avdelningen Innovation & Utveckling är en strategisk och operativ resurs organiserad inom Kommunstaben med uppdrag att stötta förvaltningar och kommunala bolag inom bland annat områdena IT, utveckling, digitalisering och innovation. Här brinner medarbetare för att förvalta, utveckla och supportera kommunens IT-miljö.
Vår vision är att Luleå kommun ska uppfattas som en av de bästa kommunerna på att använda ny teknik och IT på ett kostnadseffektivt sätt, där IT är ett strategiskt verktyg för att förverkliga kommunens övergripande vision och framtidsbild.
Tjänsten som Supporttekniker IT är placerad på enheten IT- Drift.
ARBETSUPPGIFTER
Som Supporttekniker ingår du i ett team som arbetar i en av länets största datorarbetsplatser och mest komplexa IT miljö. Teamet har ett tydligt fokus på service och tillsammans hanterar ni dagligen en variation av IT-ärenden inom hela Luleå kommunkoncernen. Ni ger stöd och service via telefon, personliga möten, chatt och direkt i ärendehanteringssystemet.
Teamet bemannar 1:a och 2:a linjes support och i denna rekrytering söker vi en 2:linjes supportekniker för arbete med det mer avancerade ärendena som kräver utredning, kunskap och tålamod. Ni hanterar även felanmälningar och beställningar samt andra typer av ärenden.
IT-Driftenheten arbetar enligt ramverket ITIL och då främst med processerna Incident, Request, Change och Problem. Inom 1:a och 2:a linjes support löser enheten 70-80% av alla inkommande IT-ärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har bred kunskap vad gäller datorer, telefoner och system, både hård- och mjukvara. Du har ett brinnande intresse för IT, vill arbeta med IT-Support och har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk med IT support. Du är van med och känner dig trygg med att prata med användare både i telefon, chatt och vid fysiska möten. Som lägst har du gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT
Vi ser gärna att du har erfarenhet av:
o Kunskap i Microsoft O365
o Active Directory administration
o Arbete i ärende- och kontaktcentersystem
o Dokumentation i kunskapsdatabaser
o B körkort
o Ramverket ITIL
o Support av Mobila enheter
Som person samarbetar du effektivt med andra och strävar kontinuerligt mot att teamet ska uppnå sina gemensamma mål. Du har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt och är handlingskraftig. Du arbetar med kvalitet och service i såväl personliga relationer som i det dagliga arbetet. Du är van att kunna kommunicera och anpassa din kommunikation på ett enkelt och tydligt sätt med andra människor.
ÖVRIGT
För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.
Tips!
Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se
Nyfiken på jobb? www.jobbailuleakommun.se
Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn