OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat ett eller flera år som supporttekniker eller liknande och är redo för att ta nästa steg i karriären? Tycker du om den personliga interaktionen med andra personer och hjälpa dem med deras IT problem på plats? Som Onsite tekniker kommer du få arbeta med att hantera användarproblem, byta ut datorer/IT-utrustning och tillhöra företagets secondline. Arbetet görs närmre samarbete med användarna som behöver hjälp, det krävs därför att man är extra trevlig, social och villig att hjälpa. Vi lägger stort fokus på din personlighet när vi söker nya medarbetare för att hitta rätt person som matchar uppdraget.
Du kommer i arbetet samarbeta med flera andra tekniker där ni tillsammans strävar mot att uppnå en god service, samt era och bolagets mål. Du kommer ta emot ärenden främst genom ärendehanteringssystem. Därefter avgör du själv eller tillsammans i team hur ni ska lösa problemet, oftast kommer ni behöva ta er till användaren för att hjälpa på plats.
De flesta användare har tekniska frågor kopplat till mjuk- och hårdvara. För att kunna svara på användarens frågor och lösa ärendena med ett så bra resultat som möjligt, kommer du regelbundet samarbeta med olika delar inom organisationen.
Hos Thalamus kommer du bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-konsult. Vi lägger stort fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din nya roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.
Din bakgrund
Vi ser att du kommer från en servicebakgrund där du jobbat med ärendehantering angående frågor om infrastruktur, så som felsökning av Windows, Office365 och hårdvara. Du har förståelse för hur IT fungerar på en arbetsplats och hur saker är ihopkopplade. Vi ser även gärna att du gillar att arbeta i team, men klarar av att ta eget ansvar.
Det är meriterande att ha kunskaper inom Active directory, ServiceNow och erfarenhet av att arbeta med varierande ärenden.
Du som person
Dina personliga egenskaper spelar stor roll och vi letar efter dig som är plikttrogen, social och serviceinriktad. Att vara flexibel är viktigt då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, gillar att arbeta i team, självständigt och tar gärna egna initiativ.
Vi värderar högt
Intresse inom IT
Jobbat inom IT, Serviceyrke, tekniskt, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus
Utbildad inom IT
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.