Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

För konsultuppdrag hos vår kund i Östersund söker nu Centric flera duktiga, engagerade IT-tekniker som har ett brinnande intresse för IT och service.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.

Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att jobba som supporttekniker i första linjen. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning.

Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är en stabil och trygg person med kommunikativ förmåga att konstruktivt kunna föra en dialog med kunder och kollegor.

Krav:
- Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOffice-funktioner
- Någon form av IT-utbildning eller gått IT-kurser
- Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska
- Hög kommunikativ förmåga
- Hög pedagogisk förmåga
- God teknisk kunskap
- Mycket hög servicekänsla
Meriterande:
- Windows operativsystem
- Office365
- Office paketet 
- Citrix 
- Active Directory
- Network 
- ExchangeVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024