OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att tillhöra gruppen Technical Services där du arbetar i nära samarbete med ytterligare supporttekniker, applikations- och lösningsingenjörer, och där ni tillsammans utgör en mycket viktig länk mellan vår säljorganisation, R&D-avdelningen och kunderna. I din roll arbetar du med fokus på användarstöd, felsökning, rådgivning och kunskapsspridning. Ärendena och arbetet är av skiftande karaktär och en frågeställning är sällan den andra lik. Dessutom kommer du att komma i kontakt med olika industrier och miljöer i olika branscher – ofta världsledande sådana, vilket gör arbetet ytterligare varierat och intressant.
Ditt arbete har ett starkt kundfokus, där du på ett lyhört sätt tar tillvara våra kunders synpunkter och önskemål om produktförbättringar. Du deltar därför vid olika utvecklingsmöten där din input är viktig.
Större delen av arbetet sker på kontoret i Strängnäs, men resor runt om i världen kan förekomma.
Din profil
Vi vill att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Ett allmänt teknikintresse och kunskaper och nyfikenhet om nätverk, datorer, prylar och mjukvaror, är andra lämpliga egenskaper du bör besitta. Om du är intresserad av programmering är det ett extra plus.