Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning av våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt.


Avdelningen för digitalisering består av ett 80-tal personer, både medarbetare och konsulter. Vårt uppdrag är att leda myndighetens digitalisering, utforma lösningar och leverera IT-tjänster. Vi stödjer verksamheten i att nyttja digitaliseringens möjligheter och användandet av modern teknologi.

Enheten för drift och infrastruktur ansvarar för drift, underhåll, utveckling och support av myndighetens driftplattformar och tekniska infrastruktur. Enheten består av 9 medarbetare och ett antal konsulter.



Arbetsuppgifter
Arbetet innebär 1st line support med ansvar för internt användarstöd rörande hantering av datorer, mobiltelefoner (iOS), skrivare och videokonferenssystem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- att ge support till interna användare via ärendehanteringssystem och telefon. Användarna har också möjlighet att besöka IT-supporten för felavhjälpning.
- installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter samt användar- och systemadministration.
- administration, distribution av klienthårdvara, kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och abonnemang (dator och telefon).
- att sköta livscykelhanteringen av myndighetens IT utrustning.
- administrera användarkonton och behörigheter.

I rollen ingår även ett kontinuerligt arbete med att uppdatera dokumentation och manualer för verksamheten.   

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom dataområdet (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig datautbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt IT-inriktad gymnasialutbildning eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Tjänsten kräver att du som söker har:

- goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
- grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt. 
- kunskaper om ärendehanteringssystem.
- kunskaper inom service management enligt ITIL.
- arbetat med klienthantering i Windows 10/11, skrivarhantering i Windows, hantering av mobila enheter, virusskydd, Officepaketet och Skype för Företag.
- mycket goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara. Med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor. Din erfarenhet ska omfatta kontohantering i Active Directory, klientadministration samt katalog- och filrättighetshantering.
- goda kunskaper inom nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet 

Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga i tal på engelska. 

Som person är du serviceorienterad, ansvarstagande och flexibel. Du har ordningssinne samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du är även bra på att följa instruktioner och rutiner.  För att passa i tjänsten ska du trivas med att hjälpa medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du skall kunna arbeta självständigt inom ditt område samtidigt som du trivs med att arbeta i ett team. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kommer att tillämpas. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. Arbetet är förlagt till kontoret 8:00–16:30 helgfria vardagar utan möjlighet till distansarbete.

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Havs- och Vattenmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 13 januari 2023

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024