OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.
På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 270 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till enheten för IT- och användarstöd på SiS huvudkontor i Solna Business Park. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar IT- och användarstöd till hela verksamheten. Du kommer även vara inblandad i hanteringen av passerkort och konferensrumstekniken på huvudkontoret.
Tillsammans med dina kollegor på enheten hanterar ni tillsammans frågor med en stor bredd. Allt från enklare supporthantering av datorer och telefoner till mer komplicerad felsökning i myndighetens verksamhetssystem. Du hjälper även användarna med frågor som rör handhavande av tekniska system, verktyg och dataprogram.
I arbetet ingår att var del av första linjens support där vi bland annat tar emot och registrerar ärenden, för dialog med anmälare, felsöker och löser de problem som uppstått. Till din hjälp finns andra och tredje linjens support. Ärenden kommer in via telefon, besök och i vårt ärendehanteringssystem. En viktig del av arbetet är att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner. Du kommer även att ingå i användarstödets beredskap, där vi supporterar akuta ärende utanför normal arbetstid. Arbetet utförs till största del på plats på kontoret. Enheten är under uppbyggnad, så det finns stora möjligheter till att vara med och påverka.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en bred teknisk kunskap och erfarenhet inom IT, med huvudsakligt fokus på Microsofts plattform. Du trivs i en miljö där du har många kontakter och ett högt tempo. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och dokumenterar ditt arbete. Du trivs i rollen som administratör och supporttekniker och är angelägen om att ge en god service och hjälpa användarna på ett pedagogiskt sätt. Det är också viktigt att du har förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem. Samt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska.
Vi söker dig som har
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete med it-support
• Goda systemkunskaper inom: Windows 10 eller senare, Microsoft Office, Active Directory, Skype och konferensrumsteknik
Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom IT, alternativt annan utbildning som SiS bedömer likvärdig.
• Vana att jobba i ärendehanteringssystem, t.ex. Jira
• Vana vid hantering och administration av mobiltelefoner
Anställning:
Tjänsten är ett vikariat på heltid, där beredskapstjänstgöring kan förekomma. Tillträde snarast möjligt, vikariatet pågår till den 12 januari 2024.
Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg!
Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.
För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/