OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker
Titel: Supporttekniker | Ort: BorÄs | Omfattning: Heltid | Start: OmgÄende eller enligt överenskommelse
Har du, liksom vi, stora mÀngder energi, en stÀndig strÀvan mot att förenkla vÄra företagskunders vardag och evig vilja att lÀra dig mer? Besitter du erfarenhet av att ge teknisk support och söker en vardag med stor variation? KÀnnetecknas du av en positiv attityd och god kÀnsla för service? DÄ har vi en spÀnnande, utmanande och givande roll för dig.
Om tjÀnsten
Som Supporttekniker hos Macforum arbetar du med att ge support till vÄra företagskunder i huvudsak i Apple-miljö men ocksÄ inom övrig IT. Arbetet kommer att ske via vÄra olika kommunikationskanaler samt fjÀrrstyrning. Dokumentation och uppbyggande av kunskapsbas ingÄr ocksÄ i uppgifterna.
I praktiken innebĂ€r detta att du tillsammans med dina kollegor stĂ€ndigt arbetar med att förenkla vĂ„ra kunders vardag. Macforum arbetar mot vĂ„r mission âLev ett enkelt livâ och detta vill vi ska genomsyra samtliga affĂ€rer och allt vi gör. Har du rĂ€tt engagemang och driv finns det utvecklingsmöjligheter inom företaget.
VÄra arbetstider varierar, dÄ vi anpassar dessa efter vÄra kunders behov. DÀrmed innebÀr rollen som Supporttekniker arbete under dagtid, kvÀllstid och i viss mÄn helgarbete.
Vem Àr du?
Du Àr en serviceinriktad, positiv och omhÀndertagande person som Àlskar att samarbeta med andra. Du kan hantera olika typer av mÀnniskor och har en analytisk förmÄga att hitta lösningar pÄ tekniska problem samt att förmedla dessa pÄ ett pedagogiskt sÀtt. Som person Àr du snabblÀrd, kundfokuserad och har breda kunskaper inom IT. Du Àr sjÀlvmotiverad och har en förmÄga att ta egna initiativ i en hÀndelserik miljö.
För att axla rollen ser vi att du:
- Alltid vill bli bÀttre pÄ det du gör.
- Har vana av att arbeta pÄ ett strukturerat sÀtt.
- Besitter goda kunskaper i MacOS, iOS och iPadOS.
- Har goda kunskaper inom Office365.
Meriterande Àr Àven att du har kunskaper inom flera molntjÀnst-lösningar, Adobe, nÀtverk, enhetshantering, samt erfarenhet frÄn telefonibranschen.
Du har en god kunskap i det svenska och engelska sprÄket bÄde gÀllande tal och skrift.
Detta kan vi ge dig
Vi Àr ca 100 anstÀllda, mÀn och kvinnor i alla Äldrar som pratar mÄnga olika sprÄk och kommer frÄn vitt skilda bakgrunder, vilket vi ser som en viktig styrka för hela bolaget. Vi kollegor och chefer har höga förvÀntningar pÄ varandra men delar ocksÄ insikten om att man behöver fÄ göra fel för att vÄga testa nya arbetssÀtt och kunna lÀra sig att göra rÀtt. Macforum Àr ett företag med tydliga vÀrderingar, dÀr kundengagemang, medarbetarengagemang och samhÀllsansvar Àr sjÀlvklara kÀrnvÀrden, med lika stor vikt som att företaget ska vara lönsamt. Hos oss finns det alltid utrymme för att utvecklas, ta egna initiativ och pÄverka bÄde sitt eget jobb och verksamheten.
Macforum Àr en Apple Premium Reseller (APR) och finns pÄ fem platser runt om i VÀstsverige med auktoriserade servicecenter, butiksrÄdgivare, företagsrÄdgivare, konsulter, kundtjÀnst och E-handel. VÄrt huvudkontor ligger i Göteborg. Som företag Àr vi delaktiga i det lokala idrotts- och kulturlivet pÄ de platser dÀr vi finns. Macforum har nolltolernas mot all typ av diskriminering, mobbing, krÀnkande sÀrbehandling, rasism och trakasserier. Kollektivavtal Àr en sjÀlvklarhet pÄ Macforum.
Om tjÀnsten och ansökan
TjÀnsten Àr tillsvidare pÄ 100 % av heltid och utgÄr frÄn vÄrt kontor pÄ GöteborgsvÀgen 19 i BorÄs. Vi tillÀmpar provanstÀllning. Vi erbjuder dig att arbeta i ett marknadsledande bolag vars tjÀnster ligger i tiden. I rollen som supporttekniker hos oss pÄ Macforum kommer du ges möjlighet att vara med pÄ en fantastisk resa i ett bolag som Àr i stÀndig rörelse. Urvalet sker löpande sÄ vÀnta inte med att söka! Ansökan görs via formulÀret.
Har du frÄgor om tjÀnsten, kontakta Supportchef Tim Jauk.
Vill du vara med? Varmt vÀlkommen med din ansökan!