OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Akkodis söker dig som brinner för att hjälpa kunder och har ett stort IT-intresse!
I rollen som Support/onsite-tekniker blir du en av företagets frontfigurer. Du har mycket direkt kundkontakt och din främsta uppgift är att på bästa sätt hjälpa kunder med tekniska och IT-relaterade problem. Har du jobbat ett par år som första-linjes support och känner dig redo för nästa steg så är detta perfekt för dig! Som i de flesta supportroller kräver rollen att du tycker om att lösa problem och har god kommunikationsförmåga, oavsett om det är via tal eller skrift. Att vara service-minded kommer naturligt för dig och du delar gärna med dig av dina kunskaper i gruppen som du jobbar i. Då dokumentering av ärenden sker på svenska såväl som på engelska kräver rollen att du obehindrat kan använda båda språken i tal och skrift.
Du kommer jobba i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans.
Exempel på uppgifter som kan ingå i rollen:
• Ta emot ärenden från användare och ge ett bra bemötande
• Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
• Jobba med Active Directory administration och Access kontroll
• Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
• Identifiera och rapportera återkommande problem.
• Vara bekväm i en 2nd line roll och ha en vana av mer komplexa problem.
Vem är du?
Lite av det vi värdesätter hos dig som sökande:
• Stort eget intresse och driv. Positiv inställning som kan hantera många bollar i luften men arbeta metodiskt.
• Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support
• Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Office 365, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem
• Förmåga och intresse att genomföra felsökning
• Relevant utbildning/erfarenhet
• Meriterande om du har arbetat med ServiceNow.
• Talar obehindrat på Svenska och Engelska.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan! Har du några frågor kontakta Business Manager Ulrika Hedman 0737872265 ulrika.hedman@akkodisgroup.com
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering, så vi behöver ingen kontakt med annonsörer eller säljare av andra rekryterings- eller konsulttjänster.
Om Akkodis
Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser Inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag
På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer.
Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.