Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Högskolans stöd till utbildning, forskning och till ledningsfunktioner finns samlat i enheten Verksamhetsstöd där avdelningen IT ingår. Vi stödjer högskolans verksamhet genom att tillhandahålla en stabil och flexibel IT-infrastruktur samt erbjuda service och support inom IT-frågor. På avdelningen finns 28 medarbetare med bred kompetens inom IT. Förutom supporttekniker finns bland annat högskolans systemutvecklare och systemtekniker. Vi hoppas du är intresserad av att jobba tillsammans med oss!

Arbetsbeskrivning

Arbetet som supporttekniker innebär huvudsakligen att bemanna vår IT-support och bidra till dess utveckling. En vanlig arbetsdag innebär användarstöd och support inom IT, exempelvis felsökning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer och att självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT. Du bemannar vår servicedesk och tar emot, löser, prioriterar och driver supportärenden och tillsammans med övriga kollegor förväntas du även bidra till utveckling vår verksamhet och våra tjänster.


Kvalifikationer 

Vi söker dig som är tekniskt kunnig med ett genuint intresse för IT och teknik. Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du en högskoleutbildning inom området eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har förmåga att analysera och hitta lösningar på tekniska problem och att du kan förmedla lösningar på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt. Givetvis är du serviceinriktad, har god kommunikativ förmåga och kan arbeta lika väl självständigt som i grupp.

Meriterande:


• Erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet och kunskap av support i Microsoft 365.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Anställningsform: Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde: Snarast
Placeringsort: Borås
Diarienummer: PA2023/57

Kontakt


Upplysningar om anställningen lämnas av biträdande IT-chef Jane Edström via telefon 033-435 46 88. Facklig företrädare är Martin Behre, Saco-S. Fackliga företrädare nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00.

Ansökan

Du ansöker om anställningen via vår hemsida genom att klicka på ”Ansök” längst ned i annonsen. 

Skriv tydligt i din ansökan vad du söker för anställning och ange diarienummer. En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: 


• Personligt brev.
• CV med översiktlig förteckning av utbildningar och arbetslivserfarenhet i kronologisk ordning, inklusive referenser och löneanspråk.
• Kopior på relevanta intyg/betyg/dokument som styrker krav i anställningen.

Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga Jobb-sida: Så här söker du jobb hos oss. 

Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt. 

Välkommen med din ansökan senast vid midnatt 2023-06-13 (CET, Central European Time). 


För högskolan är det en självklarhet att verka för en hållbar samhällsutveckling i hela vår verksamhet och att arbeta för att främja mångfald, jämställdhet och tillgänglighet. Läs mer om högskolan och hur det är att jobba hos oss.

Högskolan som arbetsplats innebär en anställning med bra villkor och förmåner. Vårt moderna campus ligger mitt i city med promenadavstånd från Resecentrum. Härifrån erbjuds bra pendlingsmöjligheter. Läs mer om anställningsvillkor och karriärvägar.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan i Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2023
  • Ansök senast: 13 juni 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024