OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Tavana är vi en enda stor familj och vi värnar om våra konsulter. Som IT-konsult hos oss erbjuds du en arbetsplats i dynamiska miljöer, möjligheten att utvecklas och roliga events med fantastiska kollegor. Tavana vill att du ska trivas på jobbet och vi är med dig längs vägen i resan att utöka dina kompetenser och skapa en grym IT-karriär. Lyckas ni, lyckas vi.
Tavana IT söker löpande flera supporttekniker till våra kunde med både lång och kort arbetserfarenhet inom IT-support. Vi har flera uppdrag inom bland annat 1st, 2nd och 3rd line support både via helpdesk samt on site.
Ansök redan idag för att vi tillsammans ska kunna se över dina karriärmöjligheter!
ARBETSUPPGIFTER:
Som IT-konsult på Tavana IT erbjuds du spännande uppdrag, som innefattar allt inom felsökning och förvaltning av applikationer till mer komplicerad problemlösning inom IT. Support av IT och infrastruktur, som vi främst arbetar med är:
Helpdesk: På en helpdesk tar man emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem. Du arbetar med Active Directory, Outlook och felsökning av applikationer. Beroende på storlek av företag samt din erfarenhet, så kan du få vara första eller andra kontakt mot interna/externa användare.
On site: Som on site-tekniker går du ut till användarna och hjälper dem på plats och får lösa mer komplicerade ärenden som helpdesken inte kunde lösa. Du kommer att få jobba med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter, enklare felsökning av nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Du har cirka 6 månaders erfarenhet inom helpdesk för tjänster som 1st line support och minst 2-3 års erfarenhet inom support för tjänster som 2nd line. Som person är du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med olika typer utav människor.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
INFORMATION:
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Vi ser fram emot din ansökan!