Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

För uppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm söker Centric flera personer med några års tidigare erfarenhet av arbete som supporttekniker.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med support av IT-avdelningens tjänster till slutanvändare, samt med ständiga förbättringar och kvalitetssäkringar av de tjänster IT-avdelningen tillhandahåller. Supporten ges via telefon, e-post och personlig kontakt över disk, varför de ställer höga krav på en god social förmåga att kommunicera med olika individer på olika nivåer. 

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som är ITIL-certifierad, eller har likvärdig arbetslivserfarenhet inom området. Vi tror dessutom att du har viss erfarenhet av att arbeta både i Windows-baserade, likväl som MAC-baserade miljöer. 

Du bör ha en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, samt vara pedagogiskt lagt då du på sikt kommer vara delaktig i att introducera nya medarbetare och konsulter i sina arbetsuppgifter.

Kunden ser gärna att du har en hög problemlösningsförmåga, och god förståelse för användarnas behov då du dessutom kommer medverka och driva utvecklingen av teamets arbetsprocesser.

Att tala och skriva svenska obehindrat är ett krav, liksom god kommunikationsförmåga i det engelska språket. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tekniska kunskaper:
- Active Directory
- Erfarenhet av tidigare arbete i Windows och Mac-miljö
- God kunskap i Office-paketet och Lotus Notes
- Generell kunskap inom mobiltelefoni och pekplattor
- Tidigare erfarenhet av felsökning och support av skrivare
- Support via fjärrstyrning
Inför tillsättning av detta uppdrag kommer en säkerhetsprövning att tillämpas från uppdragsgivaren, där bland annat ett utdrag ur belastningsregistret kommer att göras. 

Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tillsvidare.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Fekri. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 12 september 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024