OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceorienterad tekniker som är intresserad av att arbeta på plats hos Saab i Malmö? Då letar vi just efter dig!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.
Saab representerar spetskompetens i världsklass inom det örlogsmarina segmentet – både över och under vattenytan. Vi konstruerar, bygger och vidmakthåller ubåtar och örlogsfartyg baserade på avancerad smygteknik. Våra kunder finns inom svenska Försvarsmakten men även inom utländska försvarsmakter och företag. Vi erbjuder dig goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss och att arbeta med den senaste tekniken inom det marina området. Din vilja till utveckling och dina personliga egenskaper väger tungt när vi nu utökar vår avdelning.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en serviceinriktad Onsite tekniker. Teamet i Onsite support ansvarar för att erbjuda service som innefattar bland annat att ge information, avhjälpa incidenter och hantera service requests från verksamheten. Det kan innebära att preparera datorer, installera program och tillbehör åt slutanvändaren. Det ingår ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till verksamheten och IT.
Exempel på arbetsuppgifter
• Support av skrivare och konferensrum.
• Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
• Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att vårt register för hårdvaran är uppdaterad.
• Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där vi behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom våra tjänster.
• Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
• Arbete med systematisk felsökning
• Bistå dina kollegor som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter
• Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.
• Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.
• Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och är också van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.
Din profil
För att trivas och uppnå framgång i denna befattning är det av avgörande betydelse att ha en stark inriktning på service, vara en skicklig problemlösare och ha goda sociala färdigheter.
Du behöver kunna behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Skill om 6 månader med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson, elin.larsson@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.