OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för teknik och vill arbeta med samhällskritiska slutkunder som räddningstjänst och blåljuspersonal? Trivs du dessutom med att arbeta med service och installation och vill jobba med den senaste tekniken inom incidenthantering? Då kanske tjänsten som supporttekniker är något för dig!
Om oss
AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och end-to-end lösningar. Vi hjälper våra kunder att optimera sin verksamhet, skapa affärsvärde och säkra viktiga funktioner.
Inom området Smart Rescue erbjuder vi innovativa, livskritiska lösningar för krishantering som hjälper organisationer, kristeam och räddningstjänster att förebygga och snabbt agera på offentliga eller privata nödsituationer.
Om jobbet
I rollen som supporttekniker kommer du att ingå i ett team som ansvarar för leverans av nya system och service av befintliga. Du kommer att bedriva ärendehantering via mejl och telefon ute kund vilket omfattar bland annat:
- felsökning av tekniska problem och genomförande av lämpliga åtgärder
- installation och konfigurering av hård och mjukvara hos kund
- att stötta i utrullning av nya applikationer
- incidenthantering och reparation av utrustning
- testning och utvärdering av ny teknik
- långsiktigt arbete med kundrelationer och merförsäljning
Om dig
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, och vi ser att du är en person som trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är van vid att planera och driva ditt arbete framåt och du ber om hjälp när det behövs. För att passa i rollen har du:
- En gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning, med fördel med teknisk inriktning
- 2-3 års erfarenhet från en liknande roll
- ett starkt tekniskt intresse. Du kanske är ljudtekniker, radioamatör, har ett stort intresse för ellära eller dylikt
Du behöver ha goda kunskaper i svenska samt engelska då det krävs i det dagliga arbetet.
Vi erbjuder
Våra anställda är vår största tillgång! För oss på AddSecure är det av stor vikt att bygga en kultur där våra medarbetare trivs och vill prestera. Våra värdeord enkelhet, kundfokus, laganda och samarbete, är viktiga för oss och vi vill att alla som arbetar på företaget är med och bidrar till dessa.
Vi erbjuder en fascinerande och utmanande roll i en dynamisk miljö som garanterar mångfald och mångsidighet. Du kommer att ingå i ett motiverat team i ett internationellt företag.
Som anställd har du pensionsavsättning, friskvårdsbidrag tillgång till förmånsportal och försäkringspaket.
Plats: Göteborg, Mölndal
Om processen
Vill du vara med på vår resa? Vi ser fram emot din ansökan som du sänder oss genom att bifoga ett CV och svara på några frågor. Ansök så snart som möjligt - vi intervjuar kandidater löpande.
Vi kan inte ta emot ansökningar via e-post och vi behöver inget personligt brev.
För mer information om tjänsten kontakta Carolina Hast, Manager Service & Support på carolina.hast@addsecure.com, mobil 073-026 79 89
Vi arbetar kompetensbaserat genom hela processen och det inkluderar arbetspsykologiska tester, intervjuer och referenstagning. Därför använder vi Alva Labs bedömningsmetoder för att identifiera de kandidater som kommer att trivas och passa in i rollen.
Vi utför bakgrundskontroller av alla våra anställda, och du måste vara berättigad att arbeta i Sverige. Det här är en säkerhetsklassad tjänst varför extra kontroller kan genomföras på slutkandidat.
IoT #tech #alarms #rescue #joinaddsecure #supporttekniker #supporttechnician