OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mälardalens universitet (MDU) växer och utvecklas i samband med att vi blev universitet 1 januari 2022. Ta chansen att vara med på vår spännande utvecklingsresa. Med MDU:s vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, kan du göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt.
Hos oss läser närmare 17 000 studenter kurser och program inom design och kommunikation, ekonomi, hälsa, teknik och skola samt kammarmusik och opera. Vår forskning bedrivs inom alla utbildningsområden och är internationellt framstående inom framtidens energi och inbyggda system. MDU finns i den expansiva tillväxtregionen Mälardalen med campus i Eskilstuna och Västerås.
IT-sektionen arbetar med allt från användarnära tjänster och support till grundläggande IT-infrastruktur. Vi sköter om universitetens IT-arbetsplatser, A/V teknik, datorsalar och hanterar IT-inköp, licenser och upphandlingar. Vi utvecklar och förvaltar universitetets IT-infrastruktur och IT-tjänster och skapar stabila, säkra och flexibla IT-tjänster som möter verksamhetens behov.
På IT-sektionen arbetar vi agilt och tillitsbaserat i team, med nära kontakt med användare. Vi jobbar löpande med förbättringar och är i ett ständigt lärande - kring ny teknik och metoder inom våra olika områden. Allt för att kunna erbjuda rätt stöd till studenter, forskare och medarbetare.
Välkommen till oss!Anställningsinformation
Anställningsform: Tillsvidareanställning,med provanställning
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2023-07-18
Stationeringsort: Eskilstuna
Akademi/enhet/sektion: IT-sektionen
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker inom IT-sektionens helpdesk är du en problemlösare med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du kommer att arbeta i ett team med att ge användarnära IT-stöd/support till universitets medarbetare och studenter på plats, via telefon och fjärrverktyg. Vi arbetar i ett gemensamt ärendehanteringssystem utifrån löpande prioritering i första och andra linjen. Du kommer att arbeta med installation och leveranser av Mac och PC-datorer och kringutrustning till universitets IT-arbetsplatser och datorsalar. Felsökning av klienter (mjuk- och hårdvara), kringutrustning, nät och AV. Utveckling av användarstöd, manualer, rutiner och arbetssätt. Vi arbetar värdedrivet och har dagliga möten för att gå igenom planering, förändringar och hantering av hinder.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en eftergymnasieutbildning med IT-inriktning. Du ska ha arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
När du arbetat med IT-support har du bland annat ansvarat för att leverera PC och MAC till slutkunder. Du har skaffat dig goda kunskaper inom installation, konfiguration och support av PC, Windows 10 och Windows 11, Mac och macOS, samt iOS. Erfarenhet av klientmanangering PC, Mac, iOS. Goda kunskaper om Microsoft 365. Du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.
Som person är du strukturerad, ansvarstagande, utåtriktad, social och serviceinriktad. Du har förmåga att arbeta självständigt och i team. Du har en god samarbetsförmåga och kan bemöta människor på ett professionellt sätt som skapar förtroende.
B-körkort krävs för tjänsten.
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Meriterande
För att lyckats väl i rollen är erfarenhet av felsökning och teknisk support av nätverk och A/V-teknik en framgångsfaktor. Det är också bra om du har erfarenhet av klientmanageringsverktyg så som Jamf Pro och SCCM eller Microsoft Endpoint Configuration Manager. Att ha kunskaper om Active Directory underlättar i arbetet. Du har ett gott självledarskap och en positiv attityd. Erfarenhet av att ge användarstöd inom akademisk utbildnings- och forskningsmiljö eller inom offentlig sektor underlättar i dina arbetsuppgifter.
Ansökan
Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.
Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Fackliga representanter:
Michaël Le Duc (SACO), tel: 021-10 14 02
Susanne Meijer (OFR), tel: 021-10 14 89