OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kammarkollegiets IT-funktion ansvarar för all operativ IT-verksamhet och tillhandahåller tjänster inom projektledning, förvaltningsledning, utveckling, drift och support för kärnverksamheten. För tillfället genomför funktionen ett större utvecklings- och moderniseringsarbete i syfte att skapa bättre förutsättningar för att ytterligare effektivisera verksamheten.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad supporttekniker till vår supportgrupp som idag består av två personer. Supporten bistår med first- och secondline support till användare via fjärrstyrning och on-site.
IT-supporten har ett nära samarbete med IT-driften eftersom beröringsytorna är många. Eftersom vi är få personer arbetar vi brett inom ansvarsområdet och räds inte att ta tag i nya arbetsuppgifter och uppdrag. Vi hjälper varandra i gruppen och stämningen är prestigelös.
Arbetsbeskrivning
Som supporttekniker hos oss arbetar du bland annat med att:
• ta emot felanmälningar och registrera dessa i ärendehanteringsystem
• åtgärda fel på hård- och mjukvara (via fjärrstyrning och on-site)
• installera hård- och mjukvara (via fjärrstyrning och on-site)
• hantera konton (AD, eDirectory)
Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare arbetat som supporttekniker eller i motsvarande roll och tycker problemlösning och att hjälpa användare är givande och utmanande.
Du har goda kunskaper inom IT och erfarenhet av felsökning, felavhjälpning och användarstöd i Windowsmiljö.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem samt av katalogtjänsterna eDirectory och AD.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Du har även grundläggande kunksaper i engelska för att kunna läsa och förstå instruktioner.
För att passa hos oss bör du ha ett stort engagemang och servicevilja. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du utåtriktad, stresstålig, pedagogisk och kundfokuserad. Du har god samarbetsförmåga, men trivs även med att lösa problem på egen hand och har förmåga att ta ansvar för en uppgift och driva den tills den är klart.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 5 juni 2016.
Kontaktpersoner
Johan Magnusson, IT-chef, telefon 08-700 06 84
Anna V Eriksson, HR-specialist, telefon 08-700 06 71
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
http://www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26