OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Tele2 är vår vision att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Vi är fast beslutna att övergå till en cirkulär ekonomi som en del av att vara ledande inom hållbarhet. Den strategi vi har valt för att nå vårt mål har fyra fokusområden: främja cirkulär ekonomi för att bekämpa klimatförändringar, maximera potentialen genom en inkluderande och mångfaldig arbetsplats, främja innovation för hållbarhet och skydda barn i ett uppkopplat samhälle. Tele2 tror på att frigöra de obegränsade möjligheter som uppkoppling ger alla våra kunder. Våra snabba nätverk möjliggör mobil och fast anslutning, telefoni, datanätverkstjänster, TV, streaming och globala IoT-lösningar för miljontals kunder. Vi är verksamma i Sverige och Baltikum och våra nät täcker 99% av Sveriges befolkning.
På Tele2 B2B (Business to Business) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av IT- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi privata företag och offentlig sektor att digitalisera och säkra sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team och bidrar till vår tillväxt, överlägsna kundupplevelser och höga medarbetarengagemang.
På avdelningen Central Operations & Support har du möjligheten att jobba i nära kontakt med våra B2B-kunder i en spännande och utvecklande arbetsmiljö! Det engagemang vi känner för våra kunder är mycket stort och vi tror på en social sammanhållning i teamet och en framåtanda som driver oss att bli bättre för varje dag!
Just nu förstärker vi upp får NW Solutions Servicedesk med 3st supporttekniker som får möjligheten att utvecklas inom ett av våra snabbast växande produktområden!
OM ROLLEN:
I din roll ansvarar du för, tillsammans med dina kollegor, teknisk support och incidenthantering av våra LAN/WLAN-tjänster. Det huvudsakliga syftet med tjänsten är att förstärka vår tekniska support för att ytterligare förbättra kundupplevelsen för våra B2B-kunder. Du kommer att få möta många tacksamma kunder där du har möjlighet att göra skillnad på riktigt! Som supporttekniker är du med och tar emot och registrerar ärenden samtidigt som du felsöker och felavhjälper tillsammans med underleverantörer, fälttekniker och andra avdelningar internt inom Tele2. Då vi arbetar för kundernas bästa får du också möjlighet att ha mycket kundkontakt i varje ärende samt att hantera dispatch av ärenden internt.
DIN PROFIL:
Vi söker dig som har en god och social samarbetsförmåga, är intresserad av att ge en fantastisk kundupplevelse och har ett professionellt sätt att hantera saker på. Du är en person som trivs bra i en roll där du får möjlighet att påverka hur kunderna ska uppfatta oss.
Erfarenhet och kvalifikationer:
Relevant högskoleutbildning, gärna inom Data/Telekommunikation eller minst 2 års praktisk erfarenhet av arbete i operatörsnätverk
Goda kunskaper inom datornätverk och att du är bekant inom OSI-modellen, TCP/IP och LAN/WAN
Goda kunskaper i hantering av trådlösa miljöer (WiFi)
Svenska och engelska flytande i både tal och skrift
CCNA-certifiering och/eller motsvarande Fortinet-certifiering är meriterande
VI ERBJUDER DIG:
På Tele2 tror vi på att främja en kreativ och flexibel arbetsplats. Hos oss blir du en del av vår kultur som kännetecknas av laganda och inkludering, en plats där du kan vara dig själv på jobbet som den unika personen som just du är. Varje medarbetare är viktig för företagets framgång. Du har möjlighet att påverka vägen framåt genom att utvecklas och växa i din roll samt genom interna karriärvägar. Vi är övertygade om vikten att bygga en organisation som värdesätter mångfald i alla dess former och vi är stolta över att ha rankats till nummer ett inom jämställdhet av Equileap. Work-life balance värdesätts, vi erbjuder därför en hybrid arbetsplats med flexibla arbetstider.
Förmånliga erbjudande via Benify-portalen samt rabatter ges på Tele2-tjänster såsom bredband och mobiltelefoni.
Ett generöst förmånspaket såsom friskvårdsvårdsbidrag, tjänstepension samt möjlighet till löneväxling och föräldralön m.m.
Känsla av tillhörighet och gemenskap genom frivilliga grupper såsom Women@Tele2, -Open Voice choir, D&I Council och Pride@Tele2
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.
Eftersom vi arbetar aktivt med mångfald och en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här rollen.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare angelica.ek@tele2.com Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.
Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.