Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Attraheras du av en bred roll inom IT på ett familjärt företag? Sök då rollen som Supporttekniker med erfarenhet av Windows Server till Briljant Ekonomisystem i Norrköping!

Företagspresentation
Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning och ekonomi. Företaget har varit verksamt sedan 1994 och idag är man totalt 30 personer med en omsättning på cirka 35 miljoner kronor. Programmet innehåller en mängd funktioner som kan kombineras på valfritt sätt där varje funktion dessutom kan anpassas efter kundens behov. De funktioner som programmet erbjuder är bland annat; fakturering, leverantörsfakturahantering, bokföring, bokslut, årsredovisning, order, tidredovisning, projektredovisning, lager, koncernredovisning, löner, hyresredovisning, analys & rapportfunktioner. Programmet används av företag inom många olika branscher som entreprenörer, fastighetsförvaltare, redovisningsbyråer, revisionsbyråer och tekniska konsulter. Idag sköter mer än 60 000 företag sin redovisning i Briljant.

Till avdelningen för Briljants molntjänst söker man nu en ny kollega. Briljant ASP är en molnbaserad version av Briljant Ekonomisystem som används av en stor del av företagets kunder. Du blir en del av teamet som sköter support, drift och administration av Briljant ASP. Teamet, som präglas av gemenskap och tätt samarbete, består idag av tre personer med stor kompetens inom området som kommer att stötta dig i din introduktion och i arbetet. Dessutom finns Briljants utvecklingsavdelning och delar av programvarusupporten tillgänglig i samma lokaler.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som supporttekniker erbjuds du en mycket varierande roll där du får möjlighet att växla mellan first, second och third line support. Du förväntas hantera tekniska ärenden som kommer in via telefon och mejl, högt som lågt. Ena stunden kan det handla om att hantera beställningar och administrera konton till att nästa stund fördjupa sig i felsökning och problemlösning, både inom Briljant ASP och för kunder som använder Briljant Ekonomisystem med egen drift. Detta innebär att identifiera och lösa tekniska problem, besvara konfigurationsfrågor och utreda eventuella fel som kan uppstå i systemet.

För rätt person finns också möjligheten att vidareutveckla och underhålla de underliggande system som stöder molntjänsten.

Din profil
Du är noggrann som person med en god social förmåga och förstår vikten av ett gott kundbemötande. Din problemlösnings- och analytiska förmåga är god samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett eget driv och ser det som naturligt att ta initiativ inom och utanför eget ansvar. Vidare är du positiv och uthållig även när det inte går som planerat.

Skallkrav:

- Gymnasieexamen
- Tidigare erfarenhet av Windows Server
- Grundläggande kunskap i Windows Server
- Flytande svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska



Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: samarbete, service, initiativtagande, resultatorientering, problemlösning och anpassning

Ansök redan idag!
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan.

Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.



Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.



Hoppas att vi möts i processen!



Anastasia Almasidis, 0790-98 41 64, anastasia.almasidis@unikresurs.se

Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2023
  • Ansök senast: 9 november 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024