Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker en
Supporttekniker
till affärsområdet Stadsnät, Jönköping Energi AB.

Stadsnät består av 12 stycken medarbetare och vi behöver nu utöka med ytterligare en supporttekniker, då företaget expanderar.
Jönköping Stadsnät, Wetternet, ansvarar för fibernät och aktiv utrustning (switchar och routers) i det öppna stadsnätet som finns i Jönköpings kommun. Tjänsteutbudet i stadsnätet består av bredband, telefoni och TV till både privat- och företagskunder. Tjänsterna levereras över ett fiberoptiskt nät.

Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och omväxlande arbete i ett företag som jobbar med några av samhällets viktigaste funktioner och infrastrukturer. Jönköping Energi är inne i en expansiv fas med utveckling och många spännande utmaningar framför sig. Vi söker nu dig som är engagerad och vill vara med i utvecklingen!
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ta emot ärenden från kunder och våra tjänsteleverantörer via telefon och mail. Du ansvarar självständigt över att samla in tillräckligt med information från kunder för att kunna göra en analys och därefter lösa ärendet, alternativt ta hjälp av våra Stadsnätstekniker. I arbetsuppgiften ingår, övervakning och felsökningssystem, samt provisionering, NETadmin är vårt kundsystem
Beredskapstjänstgöring kan bli aktuellt längre fram.
Kvalifikationskrav:
Högskole- eller YH-examen inom datakommunikation/datanätsteknik.
B-körkort.

Du är en målinriktad person med sinne för ordning och reda som är beredd att ta ansvar i vårt team.
Du har intresse för att utvecklas och erövrar gärna ny teknik och nya teknikområden.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du är strukturerad och noggrann, kan samarbeta med både externa och interna kontakter och är social och energisk. Servicekänsla är en självklarhet för denna tjänst.

Mer information
Välkommen att kontakta produktchef Lennart Jarl 036-10 83 55.

Fackliga företrädare är Jan Wendell SEKO 036-19 18 45, Niklas Nikolasson Vision, 036-10 83 20, eller Magdalena Zahr, JUSEK 036-10 83 25

Tjänsten är en tillsvidare anställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2016-06-20. Du skickar den via e-post ledigajobb@jonkopingenergi.se eller till Jönköping Energi, Stab HR, Box 5150, 550 05 Jönköping. Märk din ansökan ?Supporttekniker?.

Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
______________________________________________________________________________
Jönköping Energi ger 55 000 kunder ljus, kraft, värme, kyla, biogas och öppet stadsnät. Vi är 270 medarbetare och vill vara regionens mest attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikatör Linda Svensson
036108331
Kommunikationschef Jessica Alaniesse-Karlsson
036108238
HR-specialist Helen Tholander
036103294
Systemchef Mats Berggren
036108372

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JÖNKÖPING ENERGI JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 maj 2016

Besöksadress

KJELLBERGSGATAN 3
JÖNKÖPING

Postadress

BOX 5150
JÖNKÖPING, 55005

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024