Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
I normala fall är det vi som står för hjälpen och löser akuta situationer i samhället. Nu är det du som kan hjälpa oss med att utöka vår Digitaliseringsenhet i rollen som Supporttekniker. Drivs du också av att hjälpa andra? Har du en fallenhet och ett brinnande (förlåt, vi kunde inte låta bli) intresse för IT och teknik? Då kanske vi är något på spåren!

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett av de största räddningstjänstförbunden i Sverige. Vi är nästintill 1000 medarbetare som alla är i behov av tekniska lösningar för att få vardagen att fungera på ett framgångsrikt sätt. Allt ifrån teknik i våra brandbilar till teknik i datahallar, system, nätverk etc. och support till våra användare.

I rollen som supporttekniker kommer du var en del av enheten som består av ett flertal medarbetare som idag handhar hela RSG:s IT-miljö. Du kommer att vara första kontakt för våra användare i förbundet via telefon, ärendehanteringssystem och personliga möten. Arbetet kommer bland annat bestå av att supporta medarbetare med enklare felsökningar, konfigurering och installation av IT-utrustning. Vardagen kommer även innefatta redigering och administrera konton och behörigheter i Active Directory, återställa och tilldela lösenord men även andra administrativa arbetsuppgifter.

För att trivas i rollen söker vi dig som är en serviceinriktad doer. Du tvekar inte att lyfta luren när någon ringer för att få hjälp och öppnar gladeligen när någon knackar på din dörr. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga att guida användaren gör att IT-djungeln upplevs mindre snårig. Din förmåga att se samband, förståelsen för rutiner och viljan att utvecklas inom IT går hand i hand med vår tanke om att alltid göra vår verksamhet lite bättre. Därmed söker vi dig som med ditt utvecklingsorienterade angreppssätt driver oss framåt och står bakom våra värdeord trygghet, säkerhet och omtanke.

KVALIFIKATIONER
Du behöver
• Arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support
• B-körkort, manuell växellåda
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi ser även gärna att du har
• Gymnasial IT/datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning
• Erfarenhet av Active directory
• Kunskap inom Microsoft Office

Även om vi uppskattar utbildningar och certifikat så ser vi främst till personligt engagemang, driv och intresse.

ÖVRIGT
Tjänsten är heltid (40 timmar/vecka) kontorstider med möjlighet till flex. Du kommer att vara stationerad på kontoret i Gårda. Tillträde sker enligt överenskommelse. Resor i kan komma att förekomma inom förbundet. Beredskap kan komma att bli aktuellt i framtiden. Intervjuer sker löpande från v 10.

En anställning hos Räddningstjänsten, kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras innan beslut om anställning. För en del av våra tjänster placerade i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap.

Med din anställning följer krigsplacering på Räddningstjänsten med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du är skyldig att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap eller krig.

Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024