Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Rototilt Group AB i Vindeln är ett internationellt bolag med ett flertal dotterbolag runt om i världen. Vi är en av världens ledande företaginom produktsegmentet tiltrotatorer. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och är måna om att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas.
Vår vision är lika enkel som självklar- Rototilt på varje grävmaskin.
Vi söker en Supporttekniker, en roll där du har frihet under ansvar och möjligheten att fortsätta utvecklas inom ditt expertisområde tillsammans med ett engagerat team.
Avdelningen Teknisk support ansvarar för support och utbildning av Rototilts produkter till återförsäljare, importörer och OEM kunder. I rollen som Supporttekniker arbetar du nära våra produkter och ger support till våra kunders tekniska personal.
I din roll kommer du ha en hel del kontakt med de flesta avdelningarna inom produktion- och marknadsorganisationen och vi kommer att på bästa sätt se till att du får en gedigen internutbildning gällande företag och produkt.
I rollen som Supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter innebära:
Teknisk support för produkter levererade av Rototilt till återförsäljare, importörer och OEM kunder
Skapa material för serviceinformation.
Bidra till att rätt teknisk produktinformation finns tillgänglig till kunden via aktuella kanaler
Analysera, sammanställa och rapportera brister på produkter i fält
Reklamationshantering

För att trivas i rollen ser vi att du har teknisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper och erfarenhet av hydraulik och styrsystem i tunga fordon. Erfarenhet av systematisk felsökning i komplexa system och erfarenhet av grävsystem och produktutbildning är också meriterande.
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och initiativrik. Du utför ditt arbete noggrant och ansvarsfullt och är mån om att leverera. Du är självgående med förmågan att prioritera uppgifter, filtrera information och fatta egna beslut. Eftersom rollen innefattar många kontaktytor är du en öppen och social person som trivs i ett lagarbete. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skriftUrval, intervjuer och därmed även tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten kontakta Fredrik Ellingsson, Chef Teknisk support, 0933-232 91
Välkommen med din ansökan!Införvarje rekryteringsprocesshar vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rototilt Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 13 oktober 2024

Liknande jobb


19 december 2024

16 december 2024

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

7 november 2024