Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Företaget tillhandahåller allt från helhetslösningar inom IT till service och hjälp med utveckling medkunder inom både privat och offentlig sektor. Vi ser fram emot attberätta mer om företaget i rekryteringsprocessen!
Din rollInternt benämns rollen somApplikationssupporttekniker och dukommer att arbeta med lösningar specialiserade på tjänster för advokater och jurister. Teamet supporterar 60 kunder varav ett fåtal har tillgång till firstline-support och resterande ringer in för mer avancerade ärenden.
Ditt huvudfokus kommer att vara att leverera god kundservice och upprätthålla hög kvalitet i dina supportsamtal. Rollen innefattar också arbete med slutanvändarsupport, både på distans och på plats hos kunden.
Din uppgift är att identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleveransen samtidigt som du förblir nyfiken inom din roll och strävar efter att hitta innovativa lösningar för att möta kundernas olika behov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Verksamhetsnära applikationssupport till Legal-kunder
Slutanvändarsupport till våra kunder med fokus på ett bra bemötande, både remote och på plats hos kund.
Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleveransen.

Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, ansvarstagande och nyfiken! Du gillar att arbeta i team och trivs i en miljö som ständigt utvecklas.
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att jobba i servicedesk med IT-support
Kunskap inom verksamhetsspecifika applikationer så som, Windows Server, Windows OS, Active Directory, Microsoft 365, Apple MacOS, Hårdvara, dokument- och ärendehanteringssystem
Förmåga och intresse att genomföra felsökning
Relevant utbildning
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Detta är en direktrekrytering där vi på Clevry är ansvariga för rekryteringsprocessen men du blir direktanställd via företaget.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocesssamarbetar företaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 17 november 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024