Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
IT-service driver en effektiv IT-verksamhet med hög kompetens- och servicenivå där vi jobbar nära våra kunder. Alla medarbetare i kommunen använder IT-services tjänster, och indirekt alla kommuninvånare. I kommunens verksamheter hanteras runt 35 000 digitala verktyg, cirka 40 000 användarkonton och hundratals IT-system.

Vi möjliggör kommunens digitala utveckling vilket skapar förutsättningar för att verksamheterna ska kunna bedrivas på ett effektivare sätt. Vi tar vara på möjligheterna IT och digitalisering skapar genom att samordna, utveckla, utbilda, förvalta och automatisera kommunen. Med etablerade processer säkerställer vi hög effektivitet och kvalitet i vår IT-leverans. Vi drar nytta av, och bidrar i, regionala och nationella projekt.

Vi har en flexibel arbetsplats i centrala Halmstad med aktivitetsbaserade kontor. Möjligheten att delvis arbeta på distans är en självklarhet så länge det fungerar för våra kunder och intressenter.

ARBETSUPPGIFTER
I Halmstads kommun är digitalisering ett prioriterat område och vår ambition är att bli en ännu mer effektiv organisation. Vår IT-verksamhet utvecklas snabbt och inom området användarstöd och support söker vi nu nya stjärnor till vår servicedesk. Vill du vara med att skapa ett smartare Halmstad? Har du erfarenhet av IT-support? Gillar du både IT och människor? Att jobba både frontoffice och backoffice? Då är du varmt välkommen till oss!

Vi arbetar i en av Halmstads största IT-miljöer med moderna verktyg och ofta inom den senaste tekniken inom IT för att stödja verksamheterna i Halmstads kommun. Vi befinner oss i nyrenoverade lokaler och arbetar i en aktivitetsbaserad kontorsmiljö vilket ger dig möjligheten att arbeta mer kreativt och effektivt.

Arbetsuppgifter

- användarstöd och support på plats hos användare eller på distans med stöd av telefon, chatt eller via Teams.

- teknisk felsökning av mjukvara, telefoner, datorer, skrivare och annan IT-utrustning.

- hanterar/löser ärenden av mer avancerad karaktär.

- hantera beställningar av IT-utrustning och leverera till användare.- delta i och driva större eller mindre     utvecklingsinitiativ som utvecklar servicedesk, IT-service och kommunen i stort.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst två års erfarenhet av arbete i IT-support med användarstöd, IT-support och teknisk felsökning med mera. Goda kunskaper i Microsoft 365 och Windows 10 & 11 är en förutsättning. Du har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, gärna i ServiceNow. ITIL och certifieringar inom området är meriterande. Det är en fördel om du har utbildning och/eller examen från YH-utbildning eller högskola/universitet inom IT.

Det är viktigt att du kan kommunicera tydligt på svenska i både tal och skrift då mycket kommunikation sker via telefon och e-post, där du på ett enkelt och pedagogiskt sätt ska förmedla lösningar och instruktioner till användare. Eftersom du har hela kommunen som arbetsplats är B-körkort för manuell växellåda ett krav.

Som person har du förmågan att självständigt ta initiativ, såväl som du kan samarbeta i grupp. Du är en person som är lyhörd inför användarens behov och sätter höga krav på dig själv att leverera i tid med bra kvalitet. Du lär dig nya saker snabbt och det du inte vet tar du reda på. Din nyvunna kunskap förmedlar du på ett effektivt sätt till kollegor och användare. Vidare är du duktig på att kommunicera i tal och skrift på ett tydligt och pedagogiskt sätt där du snabbt kommer till kärnan i det du vill förmedla. Du är en person som är produktiv under press och har förmågan att hålla dig lugn under utmanande arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Dennis Bik, Områdeschef IT-service
070-343 32 58
Towe Stigward, Sveriges Ingenjörer

Madeleine Roos, Vision

Dennis Bik, Områdeschef IT-service

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads kommun, IT-Service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 13 november 2024

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30105

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024