Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan
finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap,
teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av
forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor
och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar.


Vi söker nu en supporttekniker till Campus- och IT-avdelningen. Avdelningen har flera enheter och har till uppdrag att ansvara för högskolans gemensamma servicefunktioner. Du kommer att ingå i den enhet som arbetar med högskolans användarnära IT-miljö. 

Arbetsuppgifter 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hjälpa personal och studenter i IT-relaterade frågor, underhålla och installera Mac, PC-datorer samt kringutrustning. Användarsupport ges på både svenska och engelska. 

Kvalifikationer 

• Erfarenhet av arbete med kundkontakter i supportfrågor
• Minst 3 års erfarenhet av support
• Erfarenhet av support på iPhone och erfarenhet av verktyget Jamf
• Goda kunskaper om Windows 11 och Mac OS X
• Kunskaper om Office 365, MS Office, Active Directory, TCP/IP och nätverk
• Erfarenhet att jobba med licenshanteringssystemet Snow Atlas
• Erfarenhet att jobba med fjärrsupport via Teamviewer
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

 


• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet TopDesk är meriterande
• Erfarenhet att jobba med SCCM är meriterande
• Erfarenhet av Adobe CC suiten är meriterande
• Erfarenhet av akademisk miljö är meriterande

 

Vi sätter stor vikt vid att du har en social förmåga samt agerar utåtriktat och kommunikativt i din interaktion med andra individer. Du besitter en god förmåga att kunna bemöta och samarbeta med olika typer av individer, både inom högskolan och med externa kontakter. Arbetet ställer höga krav på att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du är analytisk och inte rädd för att komma med förslag på förbättringar och nya idéer. Vi ser även att du är skicklig på att arbeta med parallella arbetsuppgifter och projekt, samt har en god prioriteringsförmåga. 

Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning. Högskolan tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. 

Sista ansökningsdag 2024-11-18.

Ange löneanspråk i din ansökan.  

Frågor
Är du intresserad att söka tjänsten är du välkommen att kontakta: 
Enhetschef Robert Jörfalk, tel: 08-608 4472
HR-specialist Nina Vettergren, tel: 08-608 4445  


Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.

En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner:
SACO: info.saco@sh.se
ST: st@sh.se
SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, henry.wolling@ki.se

Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertörns Högskola
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2024
  • Ansök senast: 18 november 2024

Liknande jobb


Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024

IT Support Admin

IT Support Admin

4 november 2024

IT-support sökes

IT-support sökes

4 november 2024