Supporttekniker – Bokningssystem

Supporttekniker – Bokningssystem

Arbetsbeskrivning

First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 61 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 800 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja. Läs gärna mer om oss och vad vi gör på www.firstcamp.se.


 


First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Våra supportkontor är centralt belägna i Stockholm respektive Göteborg och här finns VD, ekonomi, marknad, försäljning, contact center, fastighet och HR samlade.



Beskrivning
Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter.

Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra och våra team. Då vi är ett tillväxtbolag har vi ett ökande behov av intern support med inriktning på vårt bokningssystem och generella IT-frågor – det är där du kommer in.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i vårt kommersiella team och utgå från något av våra supportkontor, antingen Stockholm eller Göteborg. I huvudsak kommer du att arbeta med vår systemägare för bokningssystemet, Compusoft, men även nära vår vår IT-ansvariga med första linjens IT-support. Samarbetet sker mestadels på distans. Under din arbetsdag kommer du att hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem där du själv aktivt går in och åtar dig uppgifter. De ärenden som du inte kan lösa på egen hand eskaleras vidare. I tjänsten ingår även registervård, uppsättning av nya destinationer samt ansvar för supporttelefonen.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen ser vi att du behöver vara en analytisk problemlösare som ser mervärdet en bra supportfunktion tillför ett bolag. Du har lätt för att anpassa dig till förändringar och omprioritera din arbetsdag och vet när du behöver släppa en uppgift för att gå vidare till nästa. Detta kommer från din förmåga att skapa dig en helhetsbild över situationen samt att du lätt sätter dig in i nya arbetsuppgifter och tar till dig ny information. För att vara aktuell för tjänsten behöver du även kunna uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift, med fördel även danska eller norska. Du får gärna ha en teknisk utbildning i grunden, men vi ser inte det som krav. Det är dock ett krav att du van vid att arbeta i bokningssystem eller affärssystem utifrån en supportfunktion. Du behöver vidare ha goda kunskaper i Microsofts standardapplikationer och operativsystem samt Microsoft 365. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med POS-system (point of sales). Det viktiga är dock att du har ett stort intresse för IT och affärssystem och vill fortsätta lära dig mer inom dessa områden.

Vad vi erbjuder dig
På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:

We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen

We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster

We Simplify: Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster

We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster

Villkor
Tjänsten är på heltid och förväntas tillträdas snarast möjligt. First Camp har kollektivavtal med Unionen och lönesättning är individuell. Eftersom vi är ett starkt säsongsbetonat bolag är det viktigt att du har möjlighet att arbeta under vår högsäsong.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationskrav att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil.

Sammanfattning

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024