OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Friårsvikariat Dnr: 0327-2006/314
Arbetsbeskrivning: Arbete som 2:nd line IT-support.Denna funktion ansvarar för att avhjälpa ärenden som reg.i Helpdesk-systemet och fortlöp.dokumenterar vidtagna åtgärder o. lösningar i systemet.Funktionen har ett nära samarbete med 1:a och 3:e supportlinjen och hanterar många av de ärenden som eskaleras från dessa funktioner.
Personliga egenskaper: I denna tjänst ligger ett stort värde i att kunna hantera bemötande med våra användare- vilka alltid ska få ett serviceinriktat och prof.bemötande.Man måste vara strukturerad och "triggas" av att jobba med problem där lösningen inte är given.
Kompetens: Dokumenterad komp.och erf.av administration och felsökning i Microsoft Active Directory, hantering av grupp-principer på användar och datornivå.Certifiering inom området premieras.Minst 2 års felsökning av server/klientmiljöer.Certifiering inom Windows XP Professional och Windows Server 200/2003 premieras.Dok.erf.och kunskap om administration och systemprodukter såsom Systems Mangement Server 2003, Exchange Server 2003 och Citrix.Certifieringar inom dessa systemprodukter premieras.