Supporttekniker, data

Arbetsbeskrivning

SUPPORTTEKNIKER, 100% dnr 0327-2006/316

Övergripande beskrivning:
Denna funktion ansvarar för att avhjälpa ärenden som registrerats i helpdesksystemet och fortlöpande dokumentera vidtagna åtgärder och lösningar i systemet. Denna funktion har ett nära samarbete med den första supportlinjen och hantera många av de ärenden som eskalerar från denna funktion. Man arbetar aktivt med problem och hanterar mer tids- och kompetensärenden. Denna funktion kan i sin tur eskalera i ärenden till tredje linjen sär djupare utredningar görs.

Personliga egenskaper:
I denna tjänst ligger det ett stort värde i att kunna hantera bemötandet med våra användare, vilka alltid skall få ett serviceinriktat och proffessionellt bemötande.

Kravprofil:
* Dokumenterad kompetens och erfarenhet av administration och felsökning i Microsoft Active Directory och hantering av grupprinciper på användare och datornivå. Certifiering inom detta område premieras.
* Minst två års dokumenterad erfarenhet av felsökning av server- och klientmiljöer baserade på Microsoft operativsystem för klient och servrar. Certifiering inom Windows XP Professional och Windows Server 2000/2003 premieras.
* Dokumenterad erfarenhet och kunskap om administration av systemprodukter såsom Systemmanagement Server 2003 och Citrix. Certifiering inom dessa produkter premieras.

Friårssökande:
Pia Elrud

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q-Med AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 juni 2006
  • Ansök senast: 31 oktober 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010