OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SUPPORTTEKNIKER, 100% dnr 0327-2006/316
Övergripande beskrivning:
Denna funktion ansvarar för att avhjälpa ärenden som registrerats i helpdesksystemet och fortlöpande dokumentera vidtagna åtgärder och lösningar i systemet. Denna funktion har ett nära samarbete med den första supportlinjen och hantera många av de ärenden som eskalerar från denna funktion. Man arbetar aktivt med problem och hanterar mer tids- och kompetensärenden. Denna funktion kan i sin tur eskalera i ärenden till tredje linjen sär djupare utredningar görs.
Personliga egenskaper:
I denna tjänst ligger det ett stort värde i att kunna hantera bemötandet med våra användare, vilka alltid skall få ett serviceinriktat och proffessionellt bemötande.
Kravprofil:
* Dokumenterad kompetens och erfarenhet av administration och felsökning i Microsoft Active Directory och hantering av grupprinciper på användare och datornivå. Certifiering inom detta område premieras.
* Minst två års dokumenterad erfarenhet av felsökning av server- och klientmiljöer baserade på Microsoft operativsystem för klient och servrar. Certifiering inom Windows XP Professional och Windows Server 2000/2003 premieras.
* Dokumenterad erfarenhet och kunskap om administration av systemprodukter såsom Systemmanagement Server 2003 och Citrix. Certifiering inom dessa produkter premieras.
Friårssökande:
Pia Elrud