Supporttekniker - en utvecklande utmaning

Arbetsbeskrivning

Stockholm

Är du en driven och kommunikativ person som vill du arbeta i en tekniskt komplex miljö där världen är din arbetsplats? Letar du efter en långsiktig tjänst där du kommer få gott om utrymme att utvecklas och lära dig massvis om systemlösningar, applikationer, hårdvara och nätverk? Då är det här tjänsten för dig!

Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till ett välkänt börsföretag med huvudkontor i USA. Företaget arbetar över hela världen och är en ledande aktör inom börsteknologi och handel. Tjänsten är placerad strax utanför centrala Stockholm. I tjänsten (där du jobbar i skift) kommer du att använda dig av telefon och e-mail för att ge teknisk support till IT-avdelningar, banker och handelsinstitut runt om i världen. Många ärenden är på engelska, och det är viktigt att det är ett språk som du behärskar väl. Arbetsuppgifterna i denna utvecklande tjänst innefattar bland annat:

Felsökning av allt från nätverksuppkopplingar till funktionella problem med applikationer
Att logga kundförfrågningar och systemproblem och svara på/lösa dessa
Läsa loggfiler
Representera servicedesken i olika interna projekt
För att du ska trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är drivande, kommunikativ och analytisk. Du är en person med fokus på service som brinner för problemlösning och att hjälpa andra människor. Dessutom tror vi att du ser denna tjänst som en långsiktig och givande utmaning som du vill ta till vara på för att själv utvecklas och bli vassare inom ditt område. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från drift/support/övervakning
-Erfarenhet av helpdesk eller drift
-Goda kunskaper i Linux/UNIX
-Goda kunskaper i datakommunikation
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid (skift, ibland natt). Tillträde i början av oktober, tillsvidare.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10726DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10726DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 4 september 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024