OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Varje månad har vi ca 5 000 konsulter ute på olika uppdrag. Internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Linköping jobbar cirka 200 heltidsanställda. Ta en genväg till drömjobbet! Registrera ditt CV och få jobberbjudande till din e-post. För mer information besök academicwork.se. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: Academic Work söker för kunds räkning en supporttekniker. Vår kund är ett stort internationellt och anrikt företag som arbetar med avancerad konstruktion och produktion av eldfasta material. Företagets kontor där du kommer vara placerad ligger i Bjuv. Arbetsuppgifter: Som supporttekniker kommer du att arbeta med den interna IT-milön på kontoret och på ett antal filialkontor utanför Sveriges gränser. Du kommer t.ex. att arbeta med . Installation av mjukvara i PC . Support per mail, telefon och på plats runt nätverket och de enskilda arbetsstationerna . Uppdatering och mindre utveckling av företagets hemsida . Projektrelaterade uppgifter Tanken är att du kommer arbeta minst 1 fast dag i veckan i kundens lokaler men även kan sköta en del av dina arbetsuppgifter hemifrån. Krav på person: Vi söker dig som studerar inom IT-området och kan arbeta ca 2 dagar/vecka. För att vara aktuell för uppdraget bör du ha goda kunskaper inom: . Windowsmiljö generellt och mer specifikt Windows XP . Officepaketet och specifikt Excel där du bör ha kunskap om hur man bygger Makron . Hantering av PC, både på mjuk- och hårdvarunivå . Administration av hemsidor och det är absolut en merit om du vet hur man uppdaterar, administrerar och utvecklar en hemsida inom ramen för dess grundstruktur Eftersom miljön är tekniskt driven bör du ha god teknisk förståelse. Som supporttekniker är det viktigt att du är en pedagogisk problemlösare som trivs med att ge stöd och hjälp till andra. Då ca 95% av kontorets arbete riktar sig till kunder och partners utanför Sveriges gränser är goda kunskaper i engelska ett måste och andra språkkunskaper klart meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank