Supporttekniker First line support; Loopia AB

Arbetsbeskrivning

Om Loopia
Loopia AB, som sedan 2011 är en del av Visma-koncernen, är en stor aktör på den svenska webhotells- och domänmarknaden och ett av Europas största hostingföretag. Vi erbjuder tjänster inom webb, e-post och DNS-hosting. Våra produkter och tjänster baseras på automatiserade system, hårt och roligt arbete, ambition och glimten i ögat.
Vi söker nu förstärkning till vår supportavdelning, ett ungt och framåt team av erfarna, resultatinriktade och noggranna medarbetare med ett brinnande intresse för webben och allt som rör den.
Vem är det vi söker?

Då vår kundskara ständigt växer så behöver vi nu nyrekrytera en social, driftig och kundorienterad person som brinner för webben och allt som har med den att göra.
Vår supportavdelning är företagets ansikte utåt och svarar på kundförfrågningar framförallt via telefon och e-post men även via vår Facebooksida och Twitter.

Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra människor och som kan förklara tekniskt avancerade problem på ett sådant sätt att alla kan förstå vad det innebär oavsett datorvana. Man ska ha känslan att veta när man kan använda fackuttryck och när man bör förklara sig på ett enklare sätt.

Du måste ha ett stort IT-intresse och då med inriktning på webben och ha en vilja att lära dig mer samtidigt som du hjälper våra kunder med deras frågor via e-post och telefon.
Naturligtvis är du stresstålig och serviceinriktad.

Har du tidigare erfarenhet av Loopia och eller webbhotellsbranschen är detta ett stort plus.

Vi önskar att du har kunskaper inom några av de operativsystem som finns på marknaden och tillräckliga kunskaper för felsökning inom flera av följande kategorier:

* HTML
* PHP
* .NET
* SQL
* Diverse e-postklienter
* Diverse FTP-klienter
* Wordpress
* Joomla
* Webbshopslösningar

Goda kunskaper att kunna formulera sig i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav. Din ansökan/CV vill vi dock ha enbart på svenska. Ett mindre kunskapsprov på engelska kommer att ske vid en eventuell intervju.

Eftersom avdelningen idag övervägande består av män ser vi gärna kvinnliga sökanden.

Vi fokuserar på dina egenskaper och en personligt skriven ansökan på svenska komme
r att prioriteras.
Urval sker löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

Om anställningen
Anställningen är på heltid med 6 månader provanställning. Fast månadslön är SEK 19,000:- under första året. Tillträde 1:a oktober eller enligt överenskommelse. Arbetet sker i skift och kvälls- och helgarbete förekommer.
Placering är vårt kontor i centrala Västerås och du som söker tjänsten bör då bo inom pendlingsavstånd till arbetsplatsen.
Vi tillämpar positiv särbehandling. http://sv.wikipedia.org/wiki/Positiv_särbehandling

Skicka din ansökan till support2013@loopia.se. Sista ansökningsdag är 2013-09-15 intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT Operations Manager Mats Trollvad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOOPIA AKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 augusti 2013

Besöksadress

Kopparbergsvägen 8
VÄSTERÅS

Postadress

Kopparbergsvägen 8
VÄSTERÅS, 72213

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024