Supporttekniker First line support Loopia AB

Arbetsbeskrivning

Om oss!

Mitt i hjärtat av Västerås City, ett stenkast från centralstationen, huserar idag Loopia AB på åttonde våningen av Melkerhuset. (http://goo.gl/v1tFhI)
Vi söker nu förstärkning till vår SuperSupport, ett ungt och framåt team av erfarna, resultatinriktade och noggranna medarbetare.

På kontoret arbetar idag ett trettiotal medarbetare i de rymliga och öppna lokalerna. Alla har sin egna arbetsplats med dubbla skärmar och det senaste från Dells datorpark.

Vi på Loopia tror att glädje och hängivenhet går hand i hand. En nöjd anställd ger också i slutändan en nöjd kund och vi erbjuder exempelvis frukost, frukt och dricka dagligen och även massage minst en gång i månaden till alla anställda.

Loopia AB, som sedan 2011 är en del av Visma-koncernen, är en av de absolut största aktörerna på den nordiska webhotells- och domänmarknaden och en del av Europas största hosting-konstellationer. Vi erbjuder tjänster inom webb, e-post och DNS-hosting. Våra produkter och tjänster baseras på automatiserade system, hårt och roligt arbete, ambition och glimten i ögat.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för webben och allt vad det innebär. Vi ser det som en självklarhet att du behärskar ett eller flera aktuella CMS-verktyg såsom Wordpress, Joomla och OpenCart. Du utför också obehindrat felsökning av e-post och FTP-klienter samt lättare felsökning av hemsidor. Detta vill vi gärna att du nämner i din ansökan med exempel på erfarenheter inom dessa områden.

Du bör också ha tidigare erfarenhet av att ge support via telefon, chat och e-post då detta kommer att vara din huvudsakliga uppgift som first line tekniker hos oss. Vi erbjuder också support via vår Facebooksida och Twitter.

Du är social, framåt och kan utan att blinka kasta dig in den svåraste av uppgifter med målet att lösa den på bästa möjliga vis för kunden.

Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, om du även är norsktalande är detta ett stort plus.

Kunskap inom minst ett av följande kategorier är ett krav, vänligen ange exempel på arbeten du utfört i din ansökan:

* DNS
* PHP
* .NET
* SQL
* E-handelslösningar
* Wordpress
* Joomla

Vi värderar sociala förmågor högt då det är viktigt för oss att du och gruppen trivs med varandra. På Loopia är kundfokus allt för vårt supportteam och du ska i första hand se kunden som din arbetsgivare och vi gnälliga chefer i andra hand.

Anställningen är på heltid med 6 månader provanställning och ingångslönen är 21000 kronor/mån.

Tillträde 2016-10-01 eller enligt överenskommelse
Arbetet sker i skift och kvälls- och helgarbete förekommer.
Placering är vårt kontor i centrala Västerås och du som söker tjänsten behöver då bo inom pendlingsavstånd till arbetsplatsen.

Vi ser gärna kvinnliga sökanden och tillämpar sk. positiv särbehandling (http://sv.wikipedia.org/wiki/Positiv_särbehandling).

Skicka din ansökan till support2016@loopia.se.
Sista ansökningsdag är 2016-09-16 och då intervjuer sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT Operations Manager Mats Trollvad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOOPIA AKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Kopparbergsvägen 8
VÄSTERÅS

Postadress

Kopparbergsvägen 8
VÄSTERÅS, 72213

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024