Supporttekniker för nästa steg! | Linköping | Experis

Supporttekniker för nästa steg! | Linköping | Experis

Arbetsbeskrivning

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Är det dags att pröva något nytt? Just nu söker vi på Experis dig som är kommunikativ, gillar problemlösning och vill arbeta med IT-support. En spännande möjlighet för dig som är serviceminded, har ett stort intresse för IT och vill utvecklas inom området. Låter det som något för dig? Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu IT-tekniker - ett riktigt bra tillfälle för dig som har en passion för problemlösning och kundsupport att ta dig an nästa utmaning i karriären. I rollen som supporttekniker kommer du hantera ärenden och genom ett kundorienterat, affärsmässigt och proaktiv sätt lösa verksamhetens behov.

Att arbeta som konsult via Experis innebär både spännande och lärorika arbetsdagar. Vi lägger stor vikt vid att alla konsulter blir en del av Experis-teamet från dag ett. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder. Vissa av våra kunder erbjuder möjlighet att jobba hemifrån en del av arbetstiden.

Du kommer i tätt samarbete med dina kollegor bland annat att arbeta med:
* Systematisk felsökning
* Uppgraderingar av befintliga system
* Ärendehantering genom tex. ServiceNow
* Lösenordsåterställningar i tex. Active Directory

Vi söker dig som har:

* Gymnasial utbildning, gärna inom IT-området
* Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-området
* Övergripande förståelse av;

* Infrastruktur
* Server
* Nätverk
* SCCM
* Databaser
* ITIL

* God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift
* Körkort

Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av ServiceNow
* Högskoleutbildning inom IT
* Flera års erfarenhet av en liknande tjänst

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Erfarenhet av arbete som supporttekniker inom first line eller från en liknande tjänst är meriterande men inget krav. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Ansökan
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Patrik Svanberg via mejl, Patrik.Svanberg@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024