OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker
Vi söker en Supporttekniker till Servicedesk-teamet hos Socialstyrelsen!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.
Som anställd hos Dfind IT kan vi erbjuda dig intressanta uppdrag där du möjlighet att inte bara bredda din kompetens utan även skaffa dig mer djupgående kunskaper inom ett visst område. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter.
Detta uppdrag är hos vår kund Socialstyrelsen, där du kommer ingå i deras servicedesk team som idag består av 2 personer.
Rollen
Som supporttekniker kommer du att vara en viktig del av servicedesken, primärt i rollen som 2nd line tekniker och stötta servicedesken med svårare ärenden. Rollen innebär även att gå in och stötta i 1st line vid behov, där du kommer ta emot ärenden via telefon, mail och lösa dem via remote verktyg samt onsite. Du kommer även att ta hand om onsite ärenden och ge support till användarna runtom i huset. I den här rollen kommer du också att ansvara för inköp av hårdvara och rekommendera vad som ska köpas in.
Just nu händer det mycket på Socialstyrelsen och de har många olika IT-projekt framför sig, som du kommer att vara involverad i.
Den tekniska miljön består av:
• Windows 7 (Snart 10)
• Office 365
• Sharepoint som intranät
• iPhones
• HP datorer
• HP som hårdvara vad gäller routrar och switchar
Din profil
Vi söker dig som arbetat som supporttekniker i några år i en liknande teknisk miljö. Du ska vara van vid- och bekväm med att ta dig an både 1st- och 2nd line ärenden.
Som person är det viktigt att du är öppensinnad och prestigelös då rollen innebär att hantera allt ifrån enklare ärenden till mer avancerade där det krävs problemlösarförmåga. Du ska tycka om att ta ansvar, vara självgående och ha användaren i fokus. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande, för att snabbt kunna sätta dig in i användarnas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida personer på olika kunskapsnivåer och ha en tydlig kommunikation gentemot användarna.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom någon statlig myndighet.
För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska.
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Augusti/September
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande och hålla intervjuer from 22/8. Vid frågor, kontakta tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:tiffany.nasvall@dfind.se ]
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård