OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.
För att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster har fyra kommuner bildat SOLTAK AB (Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn). Ägarkommunerna har lagt över ekonomiadministration och löneadministration och tre av ägarkommunerna har lagt över IT-drift och -support till SOLTAK AB.
SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Som första linjens supporttekniker hos oss på Soltak AB arbetar du tillsammans med ett dina kollegor där ni pedagogiskt hjälper användare framförallt via telefon med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Alla ärenden hanteras i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.
Du är ofta den kunden möter och ditt bemötande är därför av största vikt, då du är bolagets ansikte utåt. Arbetet innebär frågor av varierad art med ett visst mått av stress som du behöver kunna hantera och ändå leverera god service. Gillar du IT och att bidra till en god kundupplevelse är detta jobbet för dig!
Rollen som första linjens supporttekniker innebär ansvara för att:
• Ge teknisk support för bland annat PC, nätverk, server, infrastruktur, skrivare, Windows 10 och telefoni för externa och interna kunder
• Ge tekniskt stöd och rådgivning via telefon/ärende
• Upprätthålla en hög servicegrad
• Ge rådgivning och erbjuda lämpliga lösningar
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden inom samtliga områden Soltak IT ansvarar för
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden.
• Hantering av inkommande beställningar och ärenden
KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av arbete i servicedesk/helpdesk
• Erfarenhet av att ge användarstöd via telefon och e-post
• Erfarenhet från arbete i Office 365
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Ha mycket goda språkkunskaper i svenska
• Kommunikativ och serviceinriktad
• B-körkort
Meriterande kvalifikationer är:
• Supporterfarenhet av mobila enheter
• Allmän kunskap om ITIL:s processer
• Kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Martin Roos
TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren
VD Bengt Gustafsson
Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren