Supporttekniker Första linjen till Drift och Support

Supporttekniker Första linjen till Drift och Support

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB
Samarbete för effektivare tjänster

SOLTAK ägs av fyra kommuner, Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn. För att samordna och effektivisera deras stödtjänster levererar SOLTAK tjänsterna ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och support.

Vi levererar professionella tjänster till våra kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

De ord vi vill förknippa med SOLTAK är; engagemang kompetens tillsammans.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.



ARBETSUPPGIFTER
Som första linjens supporttekniker hos oss på SOLTAK AB arbetar du tillsammans med ett dina kollegor där ni pedagogiskt hjälper användare framförallt via telefon med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Alla ärenden hanteras i ett ärendehanteringssystem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö, telefoni och kundspecifika applikationer.
Du är ofta den kunden möter och ditt bemötande är därför av största vikt, då du är bolagets ansikte utåt. Arbetet innebär frågor av varierad art med ett visst mått av stress som du behöver kunna hantera och ändå leverera god service. Gillar du IT och att bidra till en god kundupplevelse är detta jobbet för dig!

Rollen som första linjens supporttekniker innebär ansvara för att:

• Ge teknisk support för bland annat PC, nätverk, server, infrastruktur, skrivare, Windows 10 och telefoni för externa och interna kunder
• Ge tekniskt stöd och rådgivning via telefon/ärende
• Upprätthålla en hög servicegrad
• Ge rådgivning och erbjuda lämpliga lösningar
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden inom samtliga områden SOLTAK IT ansvarar för
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden.
• Hantering av inkommande beställningar och ärenden


KVALIFIKATIONER
• Erfarenhet av arbete i servicedesk/helpdesk
• Erfarenhet av att ge användarstöd via telefon och e-post
• Erfarenhet från arbete i Office 365
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Ha mycket goda språkkunskaper i svenska
• Kommunikativ och serviceinriktad
• B-körkort
Meriterande kvalifikationer är:
• Supporterfarenhet av mobila enheter
• Allmän kunskap om ITIL:s processer
• Kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)


ÖVRIGT
På SOLTAK AB erbjuder vi dig flexibel arbetstid, del av din arbetstid har du möjlighet att arbeta på distans. Vi som arbetsgivare är mån om att medarbetare ska ha möjlighet till balans mellan privatliv och arbete.

Vi använder oss av pausgympa, friskvårdstimme och erbjuder friskvårdsbidrag.

Vi är placerade i Kungälv och det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från tex Göteborg.

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester inför intervju två.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 1 oktober 2022

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024