OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund som är en myndighet, söker vi en Supporttekniker.
Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära/övrig information:
Servicedesk tillhandahåller effektiv och ändamålsenlig användarsupport som möter kundernas behov
Som första, och i många fall enda, kontaktyta för samtliga landstingsanslutna vårdgivare, ansvarar Servicedesk för att motta, registrera, lösa och eskalera frågor, incidenter och beställningar gällande användarnas IT-vardag
En stor del av inkommande ärenden löses redan vid första kontakt med Servicedesk. Ärenden som kräver specialistkompetens eller är tidskrävande kanaliseras vidare till övriga grupperingar inom SF (Serviceförvaltningen). Detta sker genom ett ärendehanteringssystem där inkommande ärenden via telefoni, mail/kontaktformulär, beställningar (till exempel konton) och andra ärenden i respektive grupps ärende kö
Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers
Att aktivt kontrollera, och följa upp, tilldelade ärenden på ens egen person
Att aktivt ta till sig, och söka, information (via kunskapsplats, epost, chatt) och hålla sig uppdaterad om nya kunder och system
Självklart lägger vi stor fokus kring service och kvalitet
Övertid, beredskap, arbete på obekväm arbetstid etcetera kan eventuellt bli aktuellt vid behov. I dessa fall tillämpas de generella villkor som överenskommits för SF IT Servicedesk
Kvalifikationer för denna tjänst:
Har förmågan att hantera krävande användare i vården och kan samarbeta i grupp
Alltid har service i fokus, mot kund och kollegor och har en hög social kompetens
Har engagemang och förståelse för användarens utmaningar med IT
Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad
En vilja att förbättra och utveckla verksamheten
Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar
Har erfarenheten av att supportera IT i vården, detta är dock meriterande och därmed inget krav
Jobbat i eller stöttat system som ServiceNow (journalsystem), detta är dock meriterande och därmed inget krav
Har en god IT-vana, detta är dock meriterande och därmed inget krav
ITIL certifierad, detta är dock meriterande och därmed inget krav
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid med start i början på arpil, tillsvidare och förlagd under dagtid med möjlighet till distansarbete efter fullgjord utbildning.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.