OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med Lantmäteriets verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Utveckling och IT:s uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord för vår verksamhet är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker hos oss kommer du att jobba i vårt team Service Desk. Teamet tillhör funktionen End User Services inom Lantmäteriets Utveckling och IT. Vi jobbar agilt enligt moderna arbetssätt och DevOps, vilket innebär ett arbete med eget ansvar och befogenheter.
Du kommer att spela en viktig roll i utvecklingen för en av regionens största och mest avancerade IT-miljöer. Din vardag innebär att du kommer att få arbeta med service och support av Lantmäteriets verksamhetssystem och IT-arbetsplatstjänster. Du kommer att stödja interna och externa användare i hela landet via telefon, personligt möte, tjänsteportal och chatt. Hög kundnöjdhet och lösningsgrad vid första kontakt är viktigt för oss.
Trivs du med att arbeta tillsammans med andra? Vill du ta eget ansvar, få möjlighet att påverka och jobba i teknikens framkant med moderna arbetssätt? Då kommer du att trivas hos oss!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasieexamen, gärna inom IT. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av service och support. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att jobba med IT-drift i en större IT-organisation och har ITIL-certifiering.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vilket innebär att vi vill att du är en initiativtagande teamspelare som löser problem och utmaningar, både självständigt och tillsammans med dina kollegor. För arbetsuppgifterna är det viktigt att du kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt.
Du är tillmötesgående och har en vilja och förmåga att hjälpa andra genom att leverera lösningar mod rätt kvalitet och samtidigt har förmåga att anpassa dig efter förändrade omständigheter längs vägen.
Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i samband med anställning.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Urval sker löpande.