Supporttekniker - Genesis IT - Luleå

Supporttekniker - Genesis IT - Luleå

Arbetsbeskrivning

Genesis IT grundades 1998 och har med rötterna i Norrbotten levererat IT-tjänster där innovation, säkerhet & tillförlitlighet varit våra främsta honnörsord. Vi jobbar i teknikens framkant och erbjuder kostnadseffektiv IT i form av affärs- & verksamhetssystem, molntjänster samt IT-driftslösningar för små och medelstora företag.
Vi utsågs under våren 2016 till årets tillväxtföretag av Luleå Näringsliv och har ett 40-tal anställda stationerade i Luleå. Bolaget ägs till 65 % av Stenvalls Trä koncernen, utöver att vi driftar och utvecklar affärssystemet iFenix är vi även helhetsleverantör åt samtliga bolag inom koncernen. Vår målsättning är att leverera maximal tillgänglighet med säkerhet och kostnadseffektivitet där kundnyttan hamnar i centrum.
Genesis IT är noterat på aktietorget och har en AAA-rating hos soliditet. Vi har kollektivavtal och är medlemmar av IT & Telekomföretagen.


Vi expanderar och söker nu två engagerade och serviceinriktade:


SUPPORTTEKNIKER


Vill du vara med på den spännande resan att bygga Sveriges bästa helpdesk och leverera service i världsklass? Vill du arbeta på ett framgångsrikt företag som ligger i absolut framkant gällande ny teknik? Då är detta ett jobb för dig!


Till vårt kontor i Luleå söker vi nu dig som vill vara en del av vår växande helpdesk, där vi erbjuder stöd och support till våra kunder i vårt egenbyggda affärs- och verksamhetssystem iFenix där du supportar med felsökning av kundens kringutrustning och hanterar förfrågningar.


Arbetet innebär att ta emot samtal från kunder, hantera ärenden, åtgärda eventuella problem eller svara på frågor som kan uppstå hos våra kunder där du löser problem både själv och i samråd med teknikavdelningen samt följer upp och återkopplar till kunderna. Det förväntas att du förstår vikten av och har en mycket bra känsla för att lyssna aktivt och att ge utmärkt service för att skapa nära och långsiktiga kundrelationer samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en god kundnöjdhet. Vi värdesätter att du tar ett helhetsansvar för ärenden och självständigt driver arbetet framåt.



Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära:
• Support av affärssystem till användare
• ta emot och registrera inkomna ärenden
• utföra felanalys och åtgärda uppkomna problem


Erfarenhet och kompetens
Krav
• gymnasieutbildning
• god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift



Meriterande
Det är mycket meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i helpdesk/kundtjänst
• arbetat med affärssystem
• erfarenhet av ekonomi eller ekonomisystem
• god förmåga att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift


Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
• har god social kompetens och samarbetsförmåga
• har en engagerad och intresserad attityd med hög servicenivå
• gillar att variera mellan att arbeta självständigt och i grupp
• har ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt
• är initiativrik och strukturerad



Anställningsvillkor

Heltid, schemalagd arbetstid på vardagar varierat mellan 7-17
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader

Fast lön med individuell lönesättning

Start enligt överenskommelse



Intresserad?
Sök då direkt genom att trycka på knappen "Ansök här" ovan eller via www.exelect.se under fliken Jobpool där du kan ladda ner ditt CV och brev samt svara på en kort intervju som tar c:a 5 minuter att besvara.
Vi vill ha din ansökan senast den 22 maj men skicka gärna in din ansökan direkt eftersom vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För mer information om företaget: www.genesis.se
Har du frågor är du välkommen att kontakta Inger Östlund på 0765-261403 eller mail: inger@exelect.se som är vår samarbetspartner i denna rekrytering.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Platschef Patrik Liljegren
0102727311
Kommunikationschef Pierre Törnkvist
0703125890
Rasmus Andersson
0102727317
Maria Kihlström
0793-37 07 27
Maria Kihlström
010-2727324
Maria Kihlström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Genesis IT AB SOLNA
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 22 maj 2021

Besöksadress

Hemvärnsgatan 9
None

Postadress

Hemvärnsgatan 9
SOLNA, 17154

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024