Supporttekniker / Helpdesk

Supporttekniker / Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
 Hade du tyckt att det var intressant att arbeta för ett av världens största varumärken? Brinner  du för service och IT? Tycker du om att ha kontakt med människor och lösa tekniska problem?

Då kan vi på Randstad Technologies ha just ditt nästa uppdrag! 
Har du dessutom ett passionerat intresse för IT och service, och du tycker att det verkar spännande att erbjuda teknisk support i världsklass till användarna så är du som gjord för denna tjänsten.

 I rollen som supporttekniker i 1st line är du företagets ansikte utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning.

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
Som 1st Line Supporttekniker kommer du ingå i ett stort support-team som främst kommer att lösa inkommande ärenden via telefon, chat och mejl genom vägledning eller fjärrstyrning. Du är ansiktet utåt och har mycket kontakt med användarna. 

Vi söker därför personer som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men som även får kunden att känna sig väl bemött. 
 

Kvalifikationer
 Krav för tjänsten: 
 Kunskaper inom Windows, Office & datorer
 Allmän kännedom kring PC/skrivare/tillbehör
 Du behärskar svenska & engelska obehindrat i tal och skrift

Det är ett stort plus om du har erfarenhet av följande områden
 Erfarenhet av kundtjänst/support
 Active Directory/Office 365/Exchange/Citrix
Service now

 
Vi letar efter dig som har ett starkt kundfokus som gillar att ge professionell service anpassad efter kunders specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du lugn och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål. 

Ansökan
 Låter det intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan via vår hemsida då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsen har löpt ut. OBS, p.g.a sommar och semestrar kommer ansökningar behandlas först vecka 30. För mer information, kontakta ansvarig Konsultchef: Andreas Kanter på andreas.kanter@randstad.se Välkommen med din ansökan! 

Om företaget
 Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024