OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker, heltid Academic Work är Sveriges största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Varje månad har vi ca 2200 konsulter ute på olika uppdrag. Internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping jobbar cirka 130 heltidsanställda. Ta en genväg till drömjobbet! Registrera ditt CV och få jobberbjudande till din e-post. För mer information besök academicwork.se. Välkommen till framtiden! Information om uppdraget: För kunds räkning söker Academic work nu två supporttekniker. Företaget utvecklar, installerar och ger support av bland annat billingsystem inom telecombranschen. Företaget är beläget norr om stockholm och är mycket expansivt. Arbetet innebär att du håller kontakt via mail och telefon med kunder. Du ska sitta i second line support. Frågorna är av teknisk karaktär och du sitter mellan kunderna och de som utvecklar produkterna. Produkterna är utvecklade hos företget vilket gör att all kompetens finns i huset. Arbetet innebär en stor chans att utvecklas inom IT- och telekomområdet samt vidare karriär inom företaget. Du kommer att gå som konsult för Academic work till en början men efter en period av 6 månader kommer du att överrekryteras till vår kund om allt fungerar bra. Krav på person: Du ska vara mycket intresserad av data/IT generellt samt kunnig inom området. Gärna även telekom. Du ska ha kunskap inom SQL, erfarenhet av Oracle är ett stort plus. Erfarenhet av Internetapplikationer som bygger på .NET och C# är meriterande. Du ska ha lätt för att lära dig och vilja utvecklas inom IT/Telecom. Du måste behärska engelska i både tal och skrift då en stor del av kunderna finns internationellt. Som person måste du vara utåtriktad och kunna möta människor med olika kunskapsnivåer inom IT. En välutvecklad servicekänsla är ett krav. Omfattning: heltid (8-17 vardagar) Start: Omgående JD12212
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling