Supporttekniker i kampen mot Covid-19

Supporttekniker i kampen mot Covid-19

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
Vill du vara med och göra skillnad i kampen mot Corona? Nu söker vi personer med lite IT-erfarenhet från utbildning eller jobb (om inte båda). För att stötta upp en sektor i nöd med IT!

Lokalerna är placerade i centrala Stockholm med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team som gör allt för att underlätta för de anställda. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer.

Vår anställning erbjuder stöttning, trygghet och ett härligt team. Där våra anställda är vår viktigaste tillgång och det vill vi att du ska känna när du jobbar hos oss. Vi ser gärna att du är driven att lära dig saker och är serviceinriktad. Arbetstempot i dessa tider är högt men vanligtvis inte men du ska gilla att ta på dig varierade uppgifter. Organisationen du jobbar på är stor så det finns många olika vägar att ta sig framåt.

Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fastlön och bra villkor. Just detta uppdrag ligger lönen på mellan 20 000 - 23 000 men det finns goda utvecklingsmöjligheter. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du pluggat IT och/eller jobbat inom något tekniskt. Det är även plus att ha jobbat med kundtjänst, serviceyrken och med olika typer av felsökning. Viktigt att man talar svenska samt engelska.



Vi värderar högt
Intresse inom IT.

Jobbat inom IT, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.

Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.



Ett plus
Utbildad inom IT/teknik

Ärendehanteringssystem

Windowsklienter (7 och 10)

Microsoft Office

Skrivare

Active directory

Remote styrning



Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig IT och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.

Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.





Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.



Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.



På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.



Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024