OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av helpdesk/teknisk support? Vill du jobba i en varierad roll med mycket kontakt direkt med användarna? Vill du dessutom ha en meriterande erfarenhet högst upp i din meritförteckning? Perido söker nämligen en person till en större aktör i mediabranschen. På huvudkontoret mitt i centrala Stockholm bygger man i dagsläget upp en ny spännande IT-funktion. Det här är en plats där du får utlopp för din breda tekniska kompetens, din sociala sida och får hjälpa till på flera olika håll och kanter. I supportteamet kommer ni att vara 3 personer som alla jobbar med att lösa supportärenden. Via telefon, mail, men framförallt direkt på plats, då ni kommer att sitta i ett kontorslandskap mitt i verksamheten. Ärendena inkluderar såväl hård- som mjukvaruproblem och kan handla om mus och tangentbord som inte fungerar, Internetuppkopplingen som strular eller någon som behöver en komplett ominstallation. Kravprofil - Gymnasial utbildning, gärna en KY - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Meriterande med kunskaper i Lotus Notes - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Du är en social person som gillar att arbeta serviceinriktat och uppskattar att få ha kundkontakt då du får prata mycket med andra människor. I ditt arbete har du en god prioriteringsförmåga, kan hantera flera ärenden parallellt och du gillar när det finns mycket att göra. Slutligen har du ett brett tekniskt intresse och en nyfikenhet inför nya olösta problem!