OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu letar jag efter dig som är i början av din karriär inom IT support. Kanske har du nyligen avslutat en relevant IT inriktad utbildning och kanske har du även haft praktik inom relevant område och/eller fått jobba några månader med support. Du har givetvis ett genuint tekniskt intresse och är förmodligen den som ”alla” alltid ringer till, så fort deras dator, mobil eller surfplatta strular.
Med andra ord söker jag dig som har ett genuint intresse för datorer, IT, service och problemlösning. Om du dessutom råkar ha butikserfarenhet och därmed vana av att hantera kassasystem och bemöta kunder, så är det meriterande!
Till ICA Gruppen i Borås söker jag således dig som har ett genuint intresse för IT, besitter förmågan att ge högkvalitativ service och som triggas lite extra av utmaningen med ”strulande teknik”. Vill du ges möjlighet att kombinera allt detta och samtidigt bli en del av ett engagerat team i en positiv och inkluderande atmosfär, föreslår jag att du läser vidare!
För detta uppdrag kommer du att ha din anställning som konsult hos oss på Randstad Technologies, med ett inledande längre uppdrag hos ICA Gruppen i Borås. Randstad Technologies är specialister inom IT och som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, coachar och stöttar dig i din utveckling och karriär genom varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Hos ICAs IT support för koncern jobbar man i MS miljö. Ärenden som inkommer kan bl. a innebära att hantera lösenordsbyten, AD relaterade problem kopplat till behörigheter, uppsättning av konton i AD, Office365, skrivare, servrar, nätverk, "catch and dispatch" av ärenden, VPN, JIRA, upplägg av system för olika lagersystem mm. Support sker främst via telefon och felsökning via fjärrstyrningssystem men även "på platsen support" ingår.
Du kommer att ingå i ett team på 11 personer, där du tillhandahåller intern support, dvs till dina kollegor "i huset" samt övriga kollegor i verksamheten inom ICA Gruppen runtom i Sverige.
Arbetstider
Heltid, vardagar
Start så snart som möjligt enligt överenskommelse
Kvalifikationer
• Relevant IT-relaterad utbildning, minst gymnasial nivå eller motsvarande
• Goda kunskaper om datorer och kringutrustning, både vad gäller hård- och mjukvara
• Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande
• Någon/några månaders praktik/arbete av beskrivna roll, gärna från 1stline support via telefon, mail och fjärrstyrning
• Kunskap om ärendehanteringssystem samt Active Directory (konton och behörigheter)
• Erfarenhet av felsökning, problemlösning, underhåll och installation av datorer och kringutrustning kopplat till både hårdvara och mjukvara
· Kännedom/erfarenhet av ICA:s butikssystem
· Vana av att använda datoriserade kassasystem
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person söker vi dig som är hungrig och nyfiken på att utvecklas ytterligare inom en karriär som supporttekniker. Du uppskattar teamwork, dvs du är i grund och botten en lagspelare, men uppskattar att även få lösa saker på egen hand. Du är pedagogisk i ditt sätt, har lätt för att bemöta olika människor och värdesätter god service och kommunikation.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-08-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För mer information: malin.holst@randstad.se
Om företaget
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, fastigheter, bank, försäkring, apotek och specialvaror. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
Kärnan i ICA Gruppens verksamhet är handel med dagligvaror. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044