OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KompetensCentrum för Student Arbetsmarknad Medarbetare -CeSAM vid Mälardalens högskola bedriver högskolepedagogisk verksamhet inklusive IKT-pedagogik riktad till högskolans undervisande personal. I uppdraget ingår bl.a. att genomföra poänggivande kurser på avancerad nivå i högskolepedagogik, pedagogisk meritering, forskarhandledarutbildning och ansvara för högskolans lärplattform Blackboard. I nära samarbete med IT-avdelningen utvecklas IKT-verksamheten med målet att ligga i framkant inom området. CeSAM bedriver även kompetensutveckling för MDH:s studenter i studieteknik och akademiskt skrivande.
Till CeSAM söker vi nu en supporttekniker inom IKT som har kunskaper om IKT-verktyg såsom lärplattformar, Adobe Connect, videoredigering, support via telefon och ärendehanteringsprogram samt kunskaper om och förmåga att förmedla hur man gör till såväl novisen som den vana användaren.
Arbetsuppgifter
- Supportarbete kring nätburen kommunikation i pedagogisk verksamhet
- Medverka i utvecklingsarbetet av högskolans IKT-relaterade system samt andra IKT-verktyg för undervisningen
- Supportstöd till högskolans lärare vid användning av högskolans lärplattform och andra digitala verktyg för undervisning
- Support kring inspelning och produktion av film och ljud samt redigering och publicering av dessa inspelningar
- Samarbeta med andra lärosäten kring IKT-pedagogiska supportfrågor, nationellt och internationellt.
Alla anställningar vid CeSAM kräver en god förmåga att arbeta konsultativt och samverkande inom organisationen. Anställningen innebär arbete vid både Campus Västerås och Campus Eskilstuna.
Behörighetskrav
- Erfarenhet av supportfunktion av IKT-verktyg inom högre utbildning
- Kunskap om och erfarenhet av digitala lärplattformar
- Erfarenhet av samverkan och samproduktion inom både lärplattform och inspelnings- och produktionsverktyg för video och ljud
- God språkfärdighet i såväl svenska som engelska.
Du har förmåga att samarbeta samt den förmåga och lämplighet som i övrigt behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Förmågan att på ett pedagogiskt sätt förklara hur man använder IKT-verktyg via telefon och i möte med lärare enskilt och i grupp.
Bred erfarenhet av supportverksamhet.
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.