OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter en supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för mobil- och IP-TV i Sverige för privatpersonmarkanden. Som medarbetare på kundens tekniska kundtjänstavdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är: - Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via kundens ärendehanteringssystem - Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till slutkund - Att eskalera ärenden till 3:e part såsom nätbolag, tekniker eller leverantörer - Att utbilda kundens kundservicepersonal genom att lotsa dem genom en teknisk felsökning - Att identifiera utbildningsområden hos våra kundserviceleverantörer Du kommer i en del samtal tala direkt med slutkunder, vilket ställer extra höga krav på god kommunikationsförmåga och vänligt bemötande. Arbetet kräver stor förståelse för hur kundens produkter och tjänster fungerar för kunderna i vilket du får utbildning. Personliga egenskaper - Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten - Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment - Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt - Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo som det tidvis är i en callcentermiljö - Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med kunder, medarbetare på kundens kundservice samt externa leverantörer - Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten Lämplig bakgrund - Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande. - God förståelse för TV och videoteknik samt erfarenhet av att koppla TV-utrustning, t ex DVD, Video, TV-spel och hemmabioutrustning. - Kunskap om i Sverige vanliga TV-kanaler. - Kunskaper inom mobiltelefoner och ett tekniskt intresse därikring - Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning är ett krav - God datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt - Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav - Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst