Supporttekniker inom kamerateknik till Hasselblad

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker inom kamerateknik till Hasselblad
Vår kund Victor Hasselblad AB (Hasselblad) söker nu en ny medarbetare till sitt kamerasupportteam. Här blir du del av ett team som ger kvalificerad teknisk support till Hasselblads kunder och globala återförsäljarnät.

Vi söker dig som utöver din erfarenhet inom fotografering har ett stort intresse för hur tekniken och mjukvaran i kameran fungerar. Det är viktigt att du har hög kommunikativ förmåga och servicekänsla då du i ditt arbete har många olika kontaktytor, såväl externt som med interna produktutvecklings-, sälj- och verkstadsfunktioner. Den externa kommunikationen sker på engelska, då huvuddelen av Hasselblads produkter säljs utanför Sverige.

Hasselblad har höga förväntningar från sina kunder avseende alla delar av upplevelsen att äga och använda en Hasselbladkamera, du kommer därför få en viktig roll i Hasselblads fortsatta arbete att utveckla arbetssätt och tjänster relaterade till Teknisk Support.

Du kommer inledningsvis att ha din anställning hos oss på Dfind IT, med placering hos Hasselblad i Göteborg med målet att erhålla anställning hos dem på sikt.



Om Hasselblad

Driven av passion för fotografi grundade Victor Hasselblad 1941 en kameraproduktion i Göteborg. Tillverkningen började med en order från försvarsmakten på en flygspaningskamera. 1948 lanserades den första kameran för civilt bruk, världens första enögda spegelreflexkamera i mellanformat med utbytbara objektiv och magasin. Kameran kom att heta Hasselblad. 1962 blev Hasselblad världskänt när NASA valde att använda kamerorna på sina rymdfärder. Hasselblad är idag en ledande tillverkare av kameror inom mellanformat segmentet med ständigt fokus på att utveckla modern digital kamerautrustning för proffsfotografer.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ge förstklassig support på kamerasystem, vilket innebär att hantera inkommande ärenden från återförsäljarnas supportavdelningar runt om i världen.

• Hantera reparationer och byten av hårdvara.

• Äga ärenden hela vägen, hålla kunden uppdaterad och säkra en bra supportleverans.

• Dokumentera lösningar, samt underhålla och utveckla kunskapsdatabasen.

• Identifiera och driva förbättringsarbete rörande de tjänster, processer och verktyg som Hasselblad erbjuder sina kunder inom området Teknisk Support.



Kvalifikationer

• Minst 2 års erfarenhet av teknisk användarsupport i en större företagsmiljö.

• Erfarenhet av arbete inom fotobranschen vilket gett dig mycket god förståelse för kamerans teknik och funktioner.

• Mycket god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift.

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket.

• Som person är du kvalitetsfokuserad, proaktiv och duktig på att driva, planera och strukturera ditt arbete. Du brinner för såväl tekniken som för att ge god service.



Ort: Göteborg

Arbetstid: 8-17

Uppdragsgivare: Dfind IT

Sista ansökningsdag: 2015-08-30, vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag. Start är beräknad under hösten.



För information: Under v.27-28 besvaras frågor av fanny.cederberg@dfind.se eller telefon: +46 733 57 36 13. Från v.32 besvaras frågor av Ann-Louise Nyman på ann-louise.nyman@dfind.se eller telefon: +46 733 57 36 18.

Vi har begränsad möjlighet att nås på telefon och mail under v.29-31 men skicka gärna in din ansökan och/eller lägg ett mail med din fråga så besvara vi så snart vi kan!



Organisations-/företagsbeskrivning:

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Keep Improving.

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024