OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund erbjuder dig en kreativ och flexibel arbetsplats. Varje anställd är viktig för företagets framgång och ditt arbete värdesätts här. För att lyckas i rollen förväntas du bidra till kulturen där lagarbete och inkludering leder vägen framåt. Här får du goda möjligheter att växa, både som individ men även inom organisationen. Om detta låter spännande för dig, sök idag då vi rekryterar löpande!
OM TJÄNSTEN
Som supporttekniker hos vår kund kommer du att tillhöra Central Operations & Support och jobba i nära kontakt med våra B2B-kunder i en spännande och utvecklande arbetsmiljö! Det engagemang vi känner för våra kunder är mycket stort och vi tror på en social sammanhållning i teamet och en framåtanda som driver oss att bli bättre för varje dag! Avdelningen har undefär 20 medarbetare och är en blandad grupp mellan ålder, kön och kompetens.
Gruppens ansvarsområde är att erbjuda teknisk support och incidenthantering av våra LAN/WLAN-tjänster till företagskunder. Arbetet sker uppdelat från kontoret i Kista och på distans, detta i en överenskommelse med din närmsta chef. På plats får du stöttning för att du snabbt ska komma in i gruppen och arbetet.
#
#
Du erbjuds
* En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
* Stora möjligheter till spännande karriärvägar inom bolaget. Här ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
* En arbetsplats som är mån om att du ska må bra. Här tas du om hand, både i din roll på företaget, men även utanför.
Detta är ett långsiktigt uppdrag som är tänkt att löpa på tillsvidare förutsatt att alla parter är nöjda. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll ansvarar du för, tillsammans med dina kollegor, teknisk support och incidenthantering av våra LAN/WLAN-tjänster. Det huvudsakliga syftet med tjänsten är att förstärka vår tekniska support för att ytterligare förbättra kundupplevelsen för våra B2B-kunder. Du kommer att få möta många tacksamma kunder där du har möjlighet att göra skillnad på riktigt!
* Ta emot, registrera och supporta inkommande ärenden från företagskunder.
* Felsöka med hjälp av underleverantörer, fälttekniker och andra avdelningar internt.
* Då vi arbetar för kundernas bästa får du också möjlighet att ha mycket kundkontakt i varje ärende samt att hantera omfördelning av ärenden internt.
VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom Data/Telekommunikation eller minst 2 års praktisk erfarenhet av arbete i operatörsnätverk.
- Har goda kunskaper inom datornätverk och att du är bekant inom OSI-modellen, TCP/IP och LAN/WAN.
- Har goda kunskaper i hantering av trådlösa miljöer (WiFi).
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
- CCNA-certifiering är meriterande.
Vår kund erbjuder dig en omväxlande och rolig arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka nätverket för några av Sveriges största och viktigaste samhällsfunktioner. Om du vill vara med och göra skillnad på riktigt tror vi att du är nästa medarbetare hos oss!
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig
* Problemlösande
Vi söker alltså dig som har en god och social samarbetsförmåga, är intresserad av att ge en fantastisk kundupplevelse och har ett professionellt sätt att hantera saker på. Du är en person som trivs bra i en roll där du får möjlighet att påverka hur kunderna ska uppfatta oss.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231