Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, erfarenhet av operatörsfrågor och en förmåga att leverera service på högsta nivå. Du är självgående, strukturerad och trivs i samarbete med både kollegor och externa parter för att hitta de bästa lösningarna för våra kunder. Här får du möjlighet att växa i en spännande bransch med varierande arbetsuppgifter och stort ansvar.
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Enköping
Lön: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning
Sista ansökningsdag är 1a december. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via mejl till framtid@accesit.se. Bifoga CV och personligt brev. Märk mejlet med Supporttekniker telekom.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om rollen
Tjänsten som supporttekniker innebär en varierande och utvecklande roll där du får möjligheten att supportera flertalet olika lösningar inom telefoni: från molnbaserade växlar till abonnemangshantering och operatörsfrågor. Som supporttekniker inom telefoni blir du en nyckelspelare mellan vår egen säljavdelning, operatörer/leverantörer samt slutkunden, där ingen dag är den andre lik. Ena dagen kommer du sitta inhouse och supportera befintliga kunder via mejl och telefon, för att nästa dag vara ute och driftsätta en lösning i kundens miljö.
Ansvarsområden
Hantera inkommande operatörsärenden från både säljavdelningen samt slutkund, exempelvis hantera porteringar, SIM-kortsbyten och MEX-ningar
Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon och mejl för slutanvändare hos våra kunder
Felsöka hårdvara och leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor
Vid behov stötta kollegor vid driftsättning och installation av växellösningar
Vem är du?
Som person beskrivs du ofta som lyhörd, serviceinriktad och en riktig lagspelare. Du har ett naturligt intresse för teknik och teknikens utveckling som du gärna följer även på din fritid. För att lyckas i rollen som supporttekniker inom telefoni tror vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll, kanske har du jobbat hos någon av de stora operatörerna tidigare och därför är van vid att hantera företagsabonnemang. Vidare drivs du av att leverera högklassig service, är strukturerad i ditt arbetssätt och är inte rädd för att ta egna initiativ. Avslutningsvis är du duktig på att arbeta över olika avdelningar och professioner, men är samtidigt självgående i ditt individuella arbete när det behövs.
Krav
Minst 2 års erfarenhet av att hantera operatörsfrågor, alternativt i en liknande teknisk roll inom telekom-branchen
Dokumenterad erfarenhet av porteringar och abonnemangshantering
Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
B-körkort
Meriterande
Relevant utbildning
Teknisk erfarenhet av att supportera växellösningar och hårdvara
Tidigare arbetat i ärendehanteringssystem