Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

Arbetsbeskrivning

IT-enheten är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Kommunledningsförvaltningen. IT-enheten har idag närmare 40 medarbetare. IT-enhetens uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som telefoni med totalt cirka 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund.

IT-enheten består av fyra grupperingar, och ansvarar för Östersunds kommuns gemensamma IT- och digitaliseringsfrågor. Vi hanterar hela kedjan från strategier, kravinsamling och projektledning till drift av nätverk, servrar och arbetsplatser.

Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med Östersunds kommun i syfte att föra dig själv, våra kunder och Östersunds kommun framåt.

Du kommer att kunna ta ett stort eget ansvar och få de befogenheter som krävs. Här finns mycket goda möjligheter att påverka och utvecklas i din roll.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att vara en viktig medarbetare i vårt Klient- och användarstödsteam. Här har du tillsammans med teamet ansvaret för att lösa kunders IT- och telefoniproblem via telefon och fjärrstyrningsverktyg, e-post eller ute på plats hos kunder och användare. Därtill kommer också ärendehantering, felsökning, kontohantering, inköp och uppföljning. Du kommer också att vara med att driva utvecklingen internt inom enheten och skapa en kommun i framkant när det gäller IT och digitalisering.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som brinner för att ge god service och du drivs av att hjälpa andra! Som medarbetare hos oss är det viktigt att du gillar ett högt tempo, har ett bra bemötande, månar om att göra ett gott arbete och har social kompetens. Du tycker att det är intressant med problemlösning och har en pedagogisk förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du är initiativrik och har ett driv och en vilja att förbättra verksamheten. Vi behöver dig som är kreativ och vågar prova nya idéer!

Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.

Vi söker dig som har erfarenhet inom följande områden:

Användarsupport och telefonsupport

Windows 10, iOS och Microsoft Office 365

Kontohantering, Active Directory

Management via SCCM och Intune

Olika klientmiljöer såsom Windows, Apple och Citrix

Utskrifthantering

Telefonifrågor rörande växel, hänvisningssystem och mobiladministration

Flera års erfarenhet av stora IT-miljöer

Servicemangement enl ITIL

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

B körkort erfordras.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Liknande jobb


2 september 2024

Hårdvarutekniker

Hårdvarutekniker

1 september 2024

Montör inom välfärdsteknik, Solna stad

Montör inom välfärdsteknik, Solna stad

23 augusti 2024