Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

Arbetsbeskrivning

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med industrier som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,8 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 700 anställda och 15 100 studenter.

Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat. Med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta.



Luleå tekniska universitet är i en spännande fas där vi har fullt fokus på att skapa en sömlös upplevelse i vår organisation genom att koppla ihop våra digitala system och tjänster. Den digitala omställningen ställer höga krav på att rätt data finns tillgänglig i rätt plattformar och beslutsstöd för att möjliggöra ett datadrivet arbetssätt, oavsett plats eller teknisk plattform.

För att möjliggöra denna omställning har vi påbörjat en transformation där vi moderniserar både vår IT-infrastruktur och vårt arbetssätt.

Vi bygger IT på moderna leveransplattformar i en hybrid miljö med Cloud-First strategi som pekar på SaaS och PaaS tjänster. Molnbaserade plattformar som Office 365 och Microsoft Azure ställer nya krav på IT, verksamhetsnytta, automation och konfiguration blir nya ledord.

Vi vill nu förstärka med fler IT-specialister.

Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas i den senaste tekniken. Du kommer att ingå i Område-IT, som är universitets leverantör av IT, här är vi idag ca 60 personer.

I rollen ingår:


• Supportera och stötta verksamheten inom IT
• Utbilda och vägleda verksamheten i digitala verktyg         

Vi söker en lösningsfokuserad supporttekniker till vårat team. Du har brett kunnande inom IT samt en förståelse för IT ur ett verksamhetsperspektiv.

Till oss tar du med dig:


• En bred IT kompetens
• Erfarenhet och intresse av Office 365
• Kompetens inom Windows 10, OSX
• En administrativ förmåga och känsla för struktur.
• Ett stort driv och engagemang.
• En vilja att utvecklas.
• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska.

Meriterande:


• Microsoft Certifieringar
• Erfarenhet inom IT-Support/helpdesk arbete.
• Pedagogisk erfarenhet
• Erfarenhet av processorienterat arbete ex. ITIL

Vi erbjuder
Du blir en del av en väl sammansvetsad IT-organisation som driver en kreativ och framåtsyftande verksamhet med nära till beslut. Vi har ett starkt fokus på förflyttning och har siktet inställt på att leverera moderna och digitaliserade plattformar till vår forskning och utbildning.

Personlig utveckling och utbildning ligger i vårt DNA så ta chansen och väx och utvecklas med oss. Vi ger dig utrymme att utvecklas och specialisera dig inom ny teknik i en miljö där långsiktighet och hållbarhet är i fokus.

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan eventuellt tillämpas.

Mer information
Du är välkommen att kontakta Daniel Johansson, chef IT - Drift och support, 0920-49 20 20 eller daniel.2.johansson@ltu.se för mer information.

Fackliga företrädare;
SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 15 29 kjell.johansson@ltu.se
OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 17 21 marika.vesterberg@ltu.se

Ansökan
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska.

Sista ansökningsdag: 10 januari, 2021
Referensnummer: 4201-2020

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luleå tekniska universitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024