Supporttekniker, IT

Supporttekniker, IT

Arbetsbeskrivning

IT-service söker en medarbetare till sin supportverksamhet som vill vara en del i att skapa en bra framtid för kommande generationer.

Jönköping University är en stor, positiv och levande arbetsplats. Nya förväntansfulla studenter ansluter vår och höst och Campus fylls med liv. Event och händelser både för studenter och personal bidrar till en fantastisk miljö och arbetsplats, som vi hoppas du vill vara en del av. Campus är vackert beläget bredvid Munksjön i centrala Jönköping, har flera restauranger och kaféer och ligger granne med ett expanderande Science Park.

IT-service är en avdelning inom Högskoleservice med ansvar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system. Högskolans IT-infrastruktur är i huvudsak baserad på Microsofts produkter och tjänster. IT-service består av ca 35 personer varav 12 tillhör supportverksamheten.

 

Vi erbjuder roliga, utmanande och stimulerande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda. Du kommer att tillhöra ett väl sammansatt team som har kul tillsammans där fokus är att hjälpa andra med IT-relaterade problem och uppgifter. Verksamhetens ambition är att fortsatt ligga i framkant inom digitalisering och IT vilket ger dig goda möjligheter till egen utveckling.

I rollen som supporttekniker arbetar du under kontorstid med installationer, problemlösning, felavhjälpning och support. Arbetet styrs via ett ärendehanteringssystem, är uppdragsstyrt och baserat på ITIL-anpassade processer. Supportverksamheten består av två inriktningar där den ena företrädesvis ger support i Helpdesk och den andra på plats hos högskolans användare.

Vi söker dig med god allmän IT-teknisk kunskap med kunskap och förståelse för ett större företags IT-miljö. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är positivt men kan vägas upp av motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har goda kunskaper i Office365 och andra kontorsapplikationer. Djupare kunskaper eller erfarenhet av någon teknik, programvara eller verksamhet relaterad till supportverksamhet är meriterande.

Högskoleservice är en stödverksamhet vilket ställer krav på god förmåga att möta människor och ge service. Din största tillgång ligger i att hantera människor, förstå deras situation och ge service. Du har lätt för att bygga relationer och ser samarbete som viktigt.

Du innehar också förmågan att på ett pedagogiskt sätt utifrån användarnas förståelse anpassa din kommunikation. Vidare är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att dokumentera.

Vi ser att du har några års erfarenhet av att ge support inom IT-området. Jönköping University har en tydlig internationell prägel vilket ställer krav på mycket goda kunskaper i såväl tal samt skrift på både svenska och engelska.

 

Anställningen är tills vidare på heltid med start enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas vanligen.

Arbetstidsvillkor: Reglerad arbetstid (flex). Kollektivavtal och individuell lönesättning tillämpas.

 

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen med din ansökan via rekryteringssystemet Varbi senast 8 augusti.

Bilagor föredras i pdf format och skall omfatta följande:

- cv och personligt brev
- vilken inriktning som föredras avseende att ge support i ”Helpdesk” eller ”På plats hos användare”.
- referenser ska kunna lämnas på begäran

 

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på www.ju.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskoleservice, IT-service
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024